Gå til innhold

Min Golf lll Coupé 96'

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Takker Folkens! ble bra dette her! hehe!...

 

har holdt på me litt stereo kabling de siste dagene.

 

Fått tak i en feit strømkabel, og to signalkabler fra en kompis.

 

 

Bilde016.jpg

 

Bilde018.jpg

 

Pakka begge signalkablene godt inn i alufoile/tape, akkuratt der hvor de går forbi vifta til varmeapparatet!!... like greit og være føre var med dette forb*** støy-drittet!.. hehe...

 

Bilde020.jpg

 

Bilde021.jpg

 

har fått trekt alle kabler, nesten, og fått montert spilleren!..

 

 

 

 

men lurer på et par ting:

 

dere som har kopla stereo i golf3, hvordan har dere gjort det med delefiltrene til frontsettet?.... i dørene? i dashbordet?...

 

og hvordan har dere løst problemet med å få høytalerkablene gjennom døra?.. jeg har sentrallås og El-speil, så det går jo en gummi slange der fra før med kabler. men den ender jo i et kabel-stikk der hvor kablene går inn i bilen!.... vil jo helst ikke mose denne pluggen bare for å få noen nye kabler gjennom...

vil helst ikke borre i selve bilen heller?..

 

må vel vær en eller anna som har gjort dette før vel:P??

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 322
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mitt lille bidrag:::

 

Jrperformance688-12.jpg

 

bakhjulet ble helt tragisk

 

ble uansett klarere å bedre en de andre!

 

no offence:rolleyes:

 

ingen som hadde orka og mekka til sort senter og polert kant også vel;) ?

 

 

ingen som har noen idé med høytalerkabler?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1602889']Takker Folkens! ble bra dette her! hehe!...

 

har holdt på me litt stereo kabling de siste dagene.

 

Fått tak i en feit strømkabel' date=' og to signalkabler fra en kompis.

 

 

Pakka begge signalkablene godt inn i alufoile/tape, akkuratt der hvor de går forbi vifta til varmeapparatet!!... like greit og være føre var med dette forb*** støy-drittet!.. hehe...

 

 

 

har fått trekt alle kabler, nesten, og fått montert spilleren!..

 

 

 

 

men lurer på et par ting:

 

dere som har kopla stereo i golf3, hvordan har dere gjort det med delefiltrene til frontsettet?.... i dørene? i dashbordet?...

 

og hvordan har dere løst problemet med å få høytalerkablene gjennom døra?.. jeg har sentrallås og El-speil, så det går jo en gummi slange der fra før med kabler. men den ender jo i et kabel-stikk der hvor kablene går inn i bilen!.... vil jo helst ikke mose denne pluggen bare for å få noen nye kabler gjennom...

vil helst ikke borre i selve bilen heller?..

 

må vel vær en eller anna som har gjort dette før vel:P??[/quote']

 

Delefilterene har jeg lagt bak sammen forsterkerne jeg, trenger ikke ha de i Dørene, men hvis du får plass til de inni der så funker jo det..

 

Ang. gummi greiene, så er det bare og ta av gummi´n, så ser du hele den greia med ledninger inni. Bare og stikke ledningene gjennom et av hullene som ikke er ibruk, hvis ledningene er for tjukke, som det var på min. Så er det bare og borre et litt hull for og få større åpning, blir ikke synlig i det heletatt..

 

Bare og spørre hvis du lurer på noe ang. Stereo´n, dreiv 3dager i strekk i sommer og installerte, demonterte vel halve bilen for og få alt usynlig og perkfekt.. hehe

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delefilterene har jeg lagt bak sammen forsterkerne jeg, trenger ikke ha de i Dørene, men hvis du får plass til de inni der så funker jo det..

 

Ang. gummi greiene, så er det bare og ta av gummi´n, så ser du hele den greia med ledninger inni. Bare og stikke ledningene gjennom et av hullene som ikke er ibruk, hvis ledningene er for tjukke, som det var på min. Så er det bare og borre et litt hull for og få større åpning, blir ikke synlig i det heletatt..

 

Bare og spørre hvis du lurer på noe ang. Stereo´n, dreiv 3dager i strekk i sommer og installerte, demonterte vel halve bilen for og få alt usynlig og perkfekt.. hehe

 

jo, jeg vil ha de foran en plass. har trekt opp høytaler kabel fram dit, og montert på lister, stoler osv, så orker ikke trekke to kabler til;) lurer på om jeg skal greie å få plass til den ene bak hanskerommet, og den andre over padalene, der ved rattstammen!.....

 

Syns Golf3 er veldig grei bil å trekke stereokabler i jeg! god plass i de sidekanalene bakover og alt!.... sleit som FE@N med å få de tre store kablene gjennom torpedoveggen!.....var trangt gitt!

 

skal ha deg i bakhodet jeg, om det dukker opp noe problem:)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1603841']jo' date=' jeg vil ha de foran en plass. har trekt opp høytaler kabel fram dit, og montert på lister, stoler osv, så orker ikke trekke to kabler til;) lurer på om jeg skal greie å få plass til den ene bak hanskerommet, og den andre over padalene, der ved rattstammen!.....

 

Syns Golf3 er veldig grei bil å trekke stereokabler i jeg! god plass i de sidekanalene bakover og alt!.... sleit som FE@N med å få de tre store kablene gjennom torpedoveggen!.....var trangt gitt!

 

skal ha deg i bakhodet jeg, om det dukker opp noe problem:)[/quote']

 

Hehe, ja. Sleit som faen selv i torpedoveggen, fant tilslutt et hull og brukte sånn slange greie med sånn klo på. Gikk fint. 3 Ledninger? Drar du jordinga helt fram? Funker perfekt og ta den i feste til Belte bak, ingen ulyder.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf3 må vel være verdens letteste bil å legge opp annlegg i! Jeg skrudd mye stereo i andre biler som var et hel..... i forhold! ikke dra jordinga frem til batteriet. Jording skal være så kort som mulig og i skikkelig gods!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte idag og lage til diskanthus på dashen!

 

Fått tak i noen plater med ''formskum'', som jeg limte fast med polyester til de orginale høytalergitterne! skummet vil bli skjært til og formet fint slik at diskantene vil bli vinkla på skrått utover i bilen! så blir det hele lagd glassfiber over, og sparkle jevnt og fint etterpå!! så blir det enten lakka sort, eller trekt i skai ( kan bli vanskelig)

 

Her er bilde av formskummet som blir limt til gitteret!

 

Bilde023.jpg

 

 

Glassfiber Utstyr! polyester. herder. stålrulle. fibermatte. og aceton!

 

Bilde025.jpg

Bilde026.jpg

 

 

Et bilde av formskumm-platene!

 

Bilde029.jpg

 

 

Safety utstyr! Sterke gummi hansker, og friskluft-maske med kullfilter!

 

Bilde024.jpg

 

Bilde027.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update fra diskanthus prosjektet!

 

fått forma til smummet slik jeg ville ha det, og dekka med to lag med glassfibermatte!......

 

Et bilde sier mer en tusen ord:

 

 

FØRERSIDE

Bilde031.jpg

 

Bilde032.jpg

 

Bilde033.jpg

 

Bilde034.jpg

 

Bilde039.jpg

 

 

PASSASJERSIDE

Bilde035.jpg

 

Bilde036.jpg

 

Bilde037.jpg

 

Bilde038.jpg

 

Bilde040.jpg

 

 

 

 

Så hva tycks så langt:)?

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett.. Men nå har du ikke plass til 4" høytallere under der da, men hvis du har bra frontsett så trenger du vel ikke det.. Jeg har mine diskanter bare i ruta foran jeg, har tenkt og støpe de inn i A-stolpen når jeg skal bygge om anlegget neste gang..

 

Blir bra dette, bare få deg litt senk og felger til sommeren:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår