Gå til innhold

Problemer med ekstremt dugg inne i bilen

Ranger emnet


PNossum

Anbefalte innlegg

For det første så dugger det så ekstremt inne i bilen.

Det gjør det da vanskelig å få noe sikt ut.

Dette blir også verre når det regner ute.

 

Når jeg da slår på varmeapparatet og air-conditionen så dugger det nesten bare værre.

Hvis jeg ikke har på varmeapparatet kommer det røyk ut.

 

 

Litt dårlig forklart, men håper på hjelp.

 

En som sa noe om varmeregisteret?

Hjelp?

årne sæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Det at det dugger i bilen, kommer av at den er fuktig på innsiden. Er gulvteppe vått? Mangler plastduken under dørtrekkene? Tette dreneringshull i dørene?

 

Det at duggen blir værre med må ha noe med varmeapparatet ( fuktig luft pga. lekkasje).

 

hvor kommer røyken fra?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Det at det dugger i bilen, kommer av at den er fuktig på innsiden. Er gulvteppe vått? Mangler plastduken under dørtrekkene? Tette dreneringshull i dørene?

 

Det at duggen blir værre med må ha noe med varmeapparatet ( fuktig luft pga. lekkasje).

 

hvor kommer røyken fra?

Synes ikke gulvteppe er noe vått nei. Vet ikke om plastduken under dørtrekkene mangler.

 

Røyken kommer ut der jeg styrer hvor varmlufta skal komme ut.

årne sæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter frostvæske inne i bilen er det sikker varmeapparat registerret som er gåent, evt en slange, Varmeapparatregistret ligger inne i dæsjbordet.

 

Coupefilteret ligger enten foran/under hanskerommet eller foran frontruten på høyresiden hvis din bil har coupefilter, vet ikke om min egen har det engang:P

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter frostvæske inne i bilen er det sikker varmeapparat registerret som er gåent, evt en slange, Varmeapparatregistret ligger inne i dæsjbordet.

 

Coupefilteret ligger enten foran/under hanskerommet eller foran frontruten på høyresiden hvis din bil har coupefilter, vet ikke om min egen har det engang:P

 

Hadde en som var å så på bilen nå i dag, og han mente også at det var varmeapparatregisteret.

Så nå blir det å kjøpe det å demontere dasjbord. Jessda!;)

 

Takker for alle svar!:)

årne sæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

hei ikke demonter dashen för du sjekker om ikke, varmeregisteret kan taes ut paa samme maaten som i gamle A8 bilene. Da tar du ned dekselet under rattet og kikker inn paa baksiden, ved gasspedalen. Mot midtkonsollen, der ser du om det er ett lite varmeelement eller ikke, er det det, saa kan du bare lösne rörene og dra elementet ut. no problemo. Bare pass paa o-ringene i mellom rör og element.

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ut dashen på en b4 er enkelt å få den inn derimot...

 

dashen sitter skrudd ved døråpningen på hver side under to stk runde deksler pr side. Så sitter den skrudd i nedekant ved girkassetunellen. Flere skruer husker jeg ikke. Men husk å løsne ledningene i den skinne som dem går i oppunder dashen

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av dash på b3 er en kjip jobb.. gjort det en del ganger.. eller nesten..

 

sitter skruer på sidene ved dørene, ved kassa(under askebegeret) en mutter til varmerøra venstre side der.. og 2 bak der varmlufta kommer ut i de 3 mitterste på dashen. så må du ta av rattet.. og alle kabler.. dritt jobb. min bil henning snakker om. du må etter det demontere alle varme greiene foran selve registeret til slutt

RS Turbo

Audi 80 B3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår