farlig Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Skal fjerne egr systemet fra motoren min, og lurer på hva jeg trenger. Hva slags bolt passer i eksosmanifold, og hva passer i innsug? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badmotorfinger Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hei! Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt. Men jeg lurer rett og slett på hva dette EGR systemet er for noe, og hva er hensikten med å tette det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 er vell bare å knipe igjen med en tang, gjorde eg på gamlebilen, røret hadde rusta av så...... men funka no fint det i mitt tilfelle.... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Skal fjerne egr systemet fra motoren min, og lurer på hva jeg trenger. Hva slags bolt passer i eksosmanifold, og hva passer i innsug? skal du fjerne rørene også, eller er det bare ventilen du skal fjærne? hvis du skal fjærne rørene må du plugge hullene, finnes orginale plugger( har liggende selv) eller du kan gjenge opp til m8 og sette noen skruer der. på innsuger kan du bare knekke røret eller dra til en rørhandel å høre om de kanskje har en plugg, skrue me de gjengene som er på pluggen der. eventuelt skjære ræret helt inne med mutteren og fylle på med sveis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Rørlegger har ikke. Det har jeg sjekka. Steder som har hydrauliske koblinger skulle visstnok kunne ha, men det har jeg ikke sjekka. Jeg sagde av røret rett etter flensen, slipte til en 50øring og la på enden og skrudde på mutteren igjen, men dette er ikke så fin løsning. Har mer tro på å legge igjen hullet på flensmutteren med sveis og slipe det pent til. ELLER finne en stor nok bolt til å skru i. Det er vel mer enn m8?! m12-14 minst.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Rørlegger har ikke. Det har jeg sjekka. Steder som har hydrauliske koblinger skulle visstnok kunne ha, men det har jeg ikke sjekka. Jeg sagde av røret rett etter flensen, slipte til en 50øring og la på enden og skrudde på mutteren igjen, men dette er ikke så fin løsning. Har mer tro på å legge igjen hullet på flensmutteren med sveis og slipe det pent til. ELLER finne en stor nok bolt til å skru i. Det er vel mer enn m8?! m12-14 minst.. nå mente jeg m8 i hullene på selve toppen... ikke på innsuget da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Nå tror jeg du mener pulsair. I toppen under eksosmanifold. Eller? Ikke vits å fjerne disse. Hvis ikke ventilene er defekte da. Ellers passer 50 øringer perfekt over hullene med originale festebrikker på her også:D (hva er det med meg og vekslepenger?:shake ) Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 like greit å kvitte seg med mest mulig drit som man egentlig ikke har bruk for eller??? ser jo litt ryddigere ut også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Skal være enig i at pulsairen ikke akkurat gjør det mer ryddig oppi der:shake Har klødd i fingra etter å fjerne den de gangene jeg har holdt på med det. Hvis ventilene på pulsairen er defekte er det jo ikke noe å spare på. Dersom de virker mener jeg å ha merket at de slår mer ut på co måling enn egr. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 For å tette på eksossida tar du av en av de mutrene som sitter på egr røret, og så legger du en plate inni, eller tar en stoppskive i passe størrelse med med skrue gjennom. Så kliner du på litt eksospasta og skrur på. På innsuget er det bare å skru inn en bolt i passe størrelse, husker ikke størrelsen i farta, men det finner du ut av. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 klemm sammen røret å sveis det. så kan du skru det på igjen. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Takk for tips folkens! Noen som har delnr på den orginale pluggen til eksosmanifolden? Får vel bare skru av røret og ta en titt, hvis ingen kan si meg dimmen på bolten som passer i innsuget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Den bolten som sitter i eksosmanifolden må være M20-22 ellerno, den er dritsvær! Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.