Hansy Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Mitt første møtet med en "Rallybil" ble en Impreza WRX,en micablue MY05. Førsteinntrykket var helt utrolig,liten,tøff og rå bil som man ser er bygd for morro. Det første man legger merke til er den store STI vingen (extramontert) bakpå og luftinntaket på panseret,da ser man at dette ikke er noe vanlig impreza som man ser 10 ganger daglig. Da jeg satte meg inn var bilen kompakt,pent formet dashbord,på toppen av dashbordet åpenbarte det seg en ecu data monitor,nesten som toppen på kransekaka. Satt veldig stødig i de blå rallysetene,og samt så og si 0 beinplass selv om jeg er 184 cm høy. Japanske biler har aldri vært noe lidenskap for meg,men det har alltids vært noe spesiellt mellom meg,impreza og Lancer Evo. Noe med sportsligheten,utseendet,motoren og ikke minst at det er en "praktisk" bil. Etter at jeg fikk satt meg inn bilen så startet turen,turen jeg har ventet på lenge. Den etterlengta turen av noe rask,kiling i magen,og noe annet enn det daffe jeg hadde sittet på med før. Bilen ble starta opp,søt brumming på turtall,og enda mer brumming på høyere turtall...og nærmere turtallsperra. Imprezaen ble kjørt ut av innkjørselen og ut på veien,eieren gir litt på,og det føltes rett,veldig rett..lyden ble bare finere og finere etterhvært. Da kom første sving,lovelige hastigheter,men kjenner den hadde tatt svingen lett i de dobbelte hastighetene,understellet er nydelig tuna opp. Bilen vingler i høyere hastigheter på skikkelig vei,men dette skyldes vinterdekkene som akkurat var satt på.Kanskje like greit her oppe i Tromsø. Videre utpå hovedveien så måtte eieren prøve å gi på,farten ble økt hurtig til ulovlige hastigheter. Kanskje ikke så rart da bilen er langt fra original,i følge eier så har bilen samme prestasjoner som STI,ikke så alt for galt det. Og hvor mange hk hadde den?Det holder jeg for meg selv..men nok i massevis for en slik bil. ;) Turen ble fint avsluttet med en liten firehjulssladd i siste svingen før hjemmet,så utrolig deilig,kanskje ikke så rart at bilen er original rallybil med de prestasjonene og kjøreegenskapene den bilen hadde? Enda lever jeg i minnet da jeg sitter på rommet,å hører en dyp brumling oppover veien,herlig å ha en nabo med WRX og 3" anlegg hele veien og 4" endestuss :D Takk for turen,og håper på en tur når snøen står skikkelig for tur ;) MVH Hans "The young journalist" Einan :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cadence Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Tipper det er Bakern sin :) Han har jo litt ekstra under huven og :thumb Siter Porsche 911 C2 Subaru Legacy Outback Sommertreff Crew http://www.sommertreff.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakern Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Takker for fin artikkel:) .Ja Cadence,det var min bil. Hva synes folk generelt om Subaru Impreza WRX her på forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Takker for fin artikkel:) .Ja Cadence,det var min bil. Hva synes folk generelt om Subaru Impreza WRX her på forumet? hmm, joa.. fin bil det da:) men heller evo på meg:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Heller moped på deg mener du vel? Wrx er tøffe biler det, hva er gjort med din? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Heller Sti enn WRX da! :hide Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakern Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Heller Sti enn WRX da! :hide Du mener vel ,heller WRX enn ingen bil?,KREMT KREMT,:biker snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Du mener vel ,heller WRX enn ingen bil?,KREMT KREMT,:biker snart Den står her ennå, mange som har ringt men ingen som har penger, tydeligvis :shake Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Ser ut til at vi har et framtidig medlem til klubben her! Grattis med første tur, men det er bedre å styre den sjøl onfiredevi Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 kunne egentlig tenkt meg en wrx sti jeg. fin og se på og funker helt sikkert "greit" på vinter føre... hehe det mest fornuftige valget ville nok ha vært 160hk til 320000 kr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hva synes folk generelt om Subaru Impreza WRX her på forumet? Kan ikke si annet enn at det er en drømmebil... isammens med ett par andre som svever der oppe på himmelvelvingen.:spin Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Heller moped på deg mener du vel? Wrx er tøffe biler det, hva er gjort med din? meg den var ment? moped. nei takk. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Jeg holdt på å kjøpe en slik for noen år siden, men anger eikke på at jeg ikke kjøpte den. :) Livet er en del morsommere med bilen jeg har nå. Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg