Gå til innhold

Sette turbo i Civic?


kreklings

Anbefalte innlegg

Hei... jeg har planer om og ivistere i Greddy bolt-on turbo-kit til min civic!

Det er en 94 mod. 1.5 LSI gått 102.000km

Men lurer på en ting.. mye tåler motoren av ladetrykk ca osv før jeg må begynne og bytte stempler/ringer/pakninger osv?

Noen som har noe erfaring eller gode tips og komme med?

 

 

Du skal vel helst ikke over 0,7 bar med original innmat, helst litt under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel helst ikke over 0,7 bar med original innmat, helst litt under det.

 

 

0,7 bar, du skal ikke ha ladetrykk i det heletatt hvis motoren din ikke er blir korrekt justert, det er egentlig ingen grense hvor mye trykk..

 

Det er hestene som bestemmer, + varmen.. problemet når du kjører høyt ladetrykk er at forbrenningskammeret blir så varmt (og varm ladeluft fra en liten turbo hjelper ikke akkurat på temperaturen)

Motoren blir utsatt for ukontrollert forbrenning eller egne lommer som brenner for seg selv(uten gnist)

Dette gir et ugjevnt trykk i sylinderene...

Pumpebensin, er har lett for å selvantenne med høy kompresjon spessielt når det kommer høy varme mye bensin luft som forbrennes effektivt og øker sylindertrykket..

for å ungå for høye sylindertrykk, forsinker man fortenningen, slik at endel av energien i forbrenningstakten går ut i eksostakten som varme....

PROBLEMET OPPSTÅR NÅR MAN MÅ FORSYVE SÅ MYE AV "1" FORBRENNINGSTAKT, AT DE ORGINALE EKSOSVENTILENE, TOPPEN EVT TURBOEN SKADES AV DEN HØYE VARMEN..

 

Siste er vel detonasjon, dette fører til motorhavari, der forbrenningen i motoren starter lenge før gnisten og det oppstår motforbrenning mot stempelets bevegelse, det blir da så høyt forbrenningstrykk at:

 

-hull i stempler

-bøyde/knekte råder

-sprukkne sylinderforinger.

 

---

Ukontrollert forbrenning sliter skader også rådelager og gir et generelt høyt stress nivå og slitasje på motoren.

 

Her kreves det nøyaktig å pressisert tuning.

det er da du kan ha effekt uten at du har den store slitasjen

 

Du skal ikke mye over 450hk på pumpebensin.

 

Det finnes 6-700hk stock Bserie motorer, (racefuel, hodt 1 sesong med dragracing/gatekjøring)

eks B16 stock motor Full-race steg 1 turbo kit.

 

0,5bar 300hk..

 

Du trenger nok endel mer trykk på samme turboen for å oppnå den effekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår