Volvo_Roger Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 vil bytte ut dobbelt masse svinhjulet med enn som er mer holdbart en den .men må passe m90.Er det noen løsinger? Har hørt det går an og dreie ned ett f svinghjul og få det til og passe men hvilken clutch og trykkplate kan jeg bruke, og hva må dreies på f svinghjulet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 må ikke dreie svinghjulet , bruker ET sving hjul og ET trykk plate sammen med m90 og så har jeg spesial clutchen til pedersen racing (Lamellcentrum special 228mm M90 20-splines organisk lamell). som passer inni svinghjulet og på girkassa Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 hehe kan ikke bruke ET svinghjul pga svinghjulsfølern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 bruk svinghjul fra en F/FT motor med LH2.4(Enkeltmasse som varte fram til m90 kom), sammen med feks en 850 2,5L lamell, +std FT-turbo-trykkplate. 850-lamell kan være vanskelig å få tak i, men er billigere enn Pedersens spesial-lamell... du får velge selv :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 bruk svinghjul fra en F/FT motor med LH2.4(Enkeltmasse som varte fram til m90 kom), sammen med feks en 850 2,5L lamell, +std FT-turbo-trykkplate. 850-lamell kan være vanskelig å få tak i, men er billigere enn Pedersens spesial-lamell... du får velge selv :) passer dette svinghjulet uten dreiing og slikt og hvilken av de spesial lammelene til pedersen er det jeg kan bruke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 passer dette svinghjulet uten dreiing og slikt og hvilken av de spesial lammelene til pedersen er det jeg kan bruke Svinghjulet jeg snakker om sitter på samtlige B230-motorer med LH 2.4 og M46&m47 kasser og er Bolt on på kassa di. Ingen utbedringer trengs. Det ryktes dog at man kan få litt "resonans" i kassa ved svinghjulbytte... men m46-hjulet er derimot uslitelig og pålitelig. Her er spesial-clutchene til Pedersens: http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm Du skal ha eventuelt denne; Lamellcentrum special 228mm M90 20-splines organisk lamell. LM-101 1895:- Derimot hvis du vil ha noe billigere, så kan du kikke innom her; http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_standard.htm Og titte på denna clutchen her til Volvo 850 2,0.. 2,3 og 2,5 (trur jeg det er) 850-ser 1992-97 B5254S 93-97 B5252S 95-97 B5202S. KS-1509L 1255:- Da får du med clutch-sett med trykkplate og lamell til 500kr mindere enn BARE spesial-lamellen til pedersens. Du får riktig nok ikke brukt trykkplata, for den passer ikke m46/m47 svinghjulet, men lamellen passer bolt on. Den er på 228mm (Som m46/m47 svinghjulet er på innvendig) og har 20 splines som M90 har ;) Trykkplata kan du sikkert selge hvis du ikke trenger den... finnes sikkert en gærning med 850 som tenger en ny en ;) Dette var bare noen tips... Good luck! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 passer det dobbeltmasse svinghjulet sammen med m46/47 kassene da, eller må man ha det tynne? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 passer det dobbeltmasse svinghjulet sammen med m46/47 kassene da, eller må man ha det tynne? nei... fordi M90-svinghjulet har 240mm lamell og 20 splines, kontra m46/47 sine 228mm og 22 splines. Jeg har hvertfal ikke sett noen spesial-lamell med 240mm lamell og 22 splines...;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 nei... fordi M90-svinghjulet har 240mm lamell og 20 splines, kontra m46/47 sine 228mm og 22 splines. Jeg har hvertfal ikke sett noen spesial-lamell med 240mm lamell og 22 splines...;) så hvilket svinghjul må jeg bruke da? fra gamle ft`n eller en f motor med 2.4? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 så hvilket svinghjul må jeg bruke da? fra gamle ft`n eller en f motor med 2.4? begge de svinghjulene der like om FT'en har LH 2.4.. så da kan du velge det i best stand ;) M46/m47 LH 2.4 svinghjulet er ikke flatt, men ser slik ut: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 du kan bruke F-svinghjul og bruke turbodiesel-clutch.... min bror gjorde det da hans m90-svinghjul sviktet... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 hmm så likt ut som det jeg hadde. det går å bruke sammen med m47? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 du kan bruke F-svinghjul og bruke turbodiesel-clutch....min bror gjorde det da hans m90-svinghjul sviktet... passer trykkplate OG lamell i f-hjulet altså? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 hmm så likt ut som det jeg hadde.det går å bruke sammen med m47? jeg kjører det på min FT sammen med M47.. så det er null problem. Dog, vær forsiktig med M47'en din... ikke kjør lenge med belastning etz, m47'en er spist opp innvendig etter 10-15 000 med "normal" kjøring.. så ha en i backup er mitt råd. Jeg er på 2. kassa nå... hehe, og skal inn med m90 om 1-2 uker. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Svinghjulet jeg snakker om sitter på samtlige B230-motorer med LH 2.4 og M46&m47 kasser og er Bolt on på kassa di. Ingen utbedringer trengs.Det ryktes dog at man kan få litt "resonans" i kassa ved svinghjulbytte... men m46-hjulet er derimot uslitelig og pålitelig. Her er spesial-clutchene til Pedersens: http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm Du skal ha eventuelt denne; Lamellcentrum special 228mm M90 20-splines organisk lamell. LM-101 1895:- Derimot hvis du vil ha noe billigere, så kan du kikke innom her; http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_standard.htm Og titte på denna clutchen her til Volvo 850 2,0.. 2,3 og 2,5 (trur jeg det er) 850-ser 1992-97 B5254S 93-97 B5252S 95-97 B5202S. KS-1509L 1255:- Da får du med clutch-sett med trykkplate og lamell til 500kr mindere enn BARE spesial-lamellen til pedersens. Du får riktig nok ikke brukt trykkplata, for den passer ikke m46/m47 svinghjulet, men lamellen passer bolt on. Den er på 228mm (Som m46/m47 svinghjulet er på innvendig) og har 20 splines som M90 har ;) Trykkplata kan du sikkert selge hvis du ikke trenger den... finnes sikkert en gærning med 850 som tenger en ny en ;) Dette var bare noen tips... Good luck! takker for bra svar så da kan jeg bare ta og bruke gamle trykk platen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.