tOFFY Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Snakker nå om Fet autoelektro. Hadde Nissanen til EU kontroll. Og fikk beskjed: H bakhjul lav bremsevirkning. Ok, jeg sjekka opp H bakhjul, fant egentlig ikke noen ting feil, men lufta og røbba klosser og skiver. Etterkontroll, ingen effekt, forskjellen var nå litt større!!!! Kjøpte nye klosser, da jeg tenkte att de gammle hadde brent seg godt. Bytta først H bak. tok sammtidig å rensa bremse røra innvendig den siden, for å være sikker på att dem ikke hadde tetta seg. Også var det V side, siden en altid bytter klosser begge sider. Her fant jeg feilen. Kaliper'n satt dønn fast, og bremse slangen var tett. Klossene hadde rusta helt fast. Men jeg har det på pappiret att alt er ok på venstre side. :shake Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfenheart Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 folk som isje har lært seg forskjell på venstre og høgre enda? :D :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 folk som isje har lært seg forskjell på venstre og høgre enda? :D :P Men hva om jeg hadde tatt første etterkontroll hos biltilsynet, og dem hadde sett att venstre bak bremsa dårlig, og papirene forteller høyrebak?? Må innrømma, att dette gjør att jeg har veldig liten lyst til å bruke dette verkstedet igjen. tenk om venstre drivknute er gåen, jeg ber dem å bytte. men dem bytter på HØYRE SIDE........................ Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Er det flere som har historier om andre verksted tabber?? Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Snakker nå om Fet autoelektro. Etterkontroll, ingen effekt, forskjellen var nå litt større!!!! så han/hun/de har bommet på høyre og venstre 2 ganger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 så han/hun/de har bommet på høyre og venstre 2 ganger? Ja, men når dem ikke VET bedre, så er det ikke grenser hvor mange ganger dem tar feil av en slik Vansklig avgjørelse. Bare se på meg, jeg kommer jo med de samme skrivefeila gang på gang :happyhappy: Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 dem har helt sikkert stått FORAN bilen og sagt høyre side :P Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Er det flere som har historier om andre verksted tabber?? For å si det sånn, jeg har ikke opplevd at dem ikke har gjort tabber... jeg har null tiltro til verksteder, mange steder har dem dårlig tid, dårlig dag og lite kunnskap...:( Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Men så kan det være at klossene har ligget så godt innpå at den har bremset mer enn den som funka:P Men er sikkert de som har sagt feil om h/v..:P Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Men så kan det være at klossene har ligget så godt innpå at den har bremset mer enn den som funka:P Men er sikkert de som har sagt feil om h/v..:P Tenkte på det også, men de klossene som var minst slitte, var dem på venstra bakhjul!!!!!!!! Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben? Sikkert mange som gjør mange småfeil, men det å ikke kunne forskjell på venstre og høyre er vel litt drøyt? På en annen side, kan ha vært de bare har stått foran og ikke tenkt. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben? Svært sjeldent, er jeg i tvil så finner jeg bare det ut med å spørre noe som har mer peiling eller finner fram til riktig svar/løsning Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Standardsvar: Gjør dere aldri noe galt på jobben? Joa, men ikke samme feilen to ganger på samme prosjekt! :) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det å gjøre feil på jobben hender ofte, men vi retter feilen, før kunden oppdager det, slik ungår vi tabber. Men klart, alle som gjør noe på jobben, gjør tabber. Men samme tabben 2 ganger, og den går på noe jeg selv lærte før jeg kom i førskolen. Syns jeg blir noe drøyt. Men har snakket med dem, og skal ta kontroll igjen i dag. Dem hadde en teori, om att de porøse klossene på venstreside la seg i lås, selv ved minimal påvirkning av stempelet. Men dem beklagde feil info om hvilken side som hadde feil så jeg slipper å betale etter kontrollen :-) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg