Gå til innhold

BMW M3 - forsikring?

Ranger emnet


vegardostrem

Anbefalte innlegg

så det er mindre sjangse for å kjøre ut med en m3 2001 modell enn en 1986 325i altså?

 

sikkert fordi m3'en har anti spin anti ditt og anti datt eller hva :P

sitter nokk bedre på veien m3 og :)

 

 

lønner det seg å kjøpe m3 i utlandet ?

 

det er jo iallefall mer utvalg i utlandet og kanskje bedre kvalitet og billigere ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det lønnet seg å handle i tyskland/nederland før 01.01.2001:drunk:

 

 

Du kan få en m3 2001 mod med de beste fargekombinasjonene og alt av utstyr for 180.000kr i Tyskland.Ferdig regga kommer denne på ca 530.000kr!! Det er her norske stat tar deg bakfra..:boxing .utrolig..går an å spare litt på momsen og få den regga til 510.00 kanskje...Du kan få m3 til samme pris i Norge, så det lønner seg ikke lenger noe særlig....

 

når jeg handlet min(m3 93 mod) i fjor sparte jeg ca 40.000kr i tillegg til alt av utstyr. Det synes jeg var veldig greit...men nå kan du i hvertfall importere billig diesel,heheh

===> BmW ///M Power <===

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen selskap er dette? Jeg fyller 18 og sjekka hva det ville koste for meg å forsikre en BMW 330d E46 hos IF. Med kasko kom det på fantastiske 110.000 kr, så jeg lurer på hvordan du fikk 21.000 kr med en M3...

 

 

IF er ingenting å satse på. må bruke gjensidige eller sparebank1 for å få gode priser.... f. eks. skulle IF ha 54.000,- for min E46 320d, mens gjensidige 14.500,- i mitt navn. Nå står den imidlertidig i fattern sitt navn (sparebank1 med full bonus) for kr. 7000,- i året med fører under 23 år.

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Jeg betaler 11 lapper i året for min e 46

m3. Det er ikke så galt for en 25 åring. men som 18 åring tror jeg nok at forsikringen din blir dyrere enn bilen.

 

11 lapper bare ?!??! med full bonus da eller ? det var jo sick !

på merca mi har jeg 8000, og bilen er ikke verdt så mye en gang :P haha

Bmw 1996 316i sedan

Bmw 1993 316i coupè (solgt)

Bmw 1993 318is coupè klima

Bmw 1993 318is coupè takluke

Mercedes 1985 200te stv. verkstedvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er det egentlig ikke noe vits i å begynne å sanke bonus fra man er 18, fordi det blir så mye billigere å ha det på seg selv så fort man blir eldre, spesielt 23 og eller 25? Ville sjekket ut dette :)

 

sannt det du sier der ! for du betaler så grådig mye mer når det står i ditt navn når du er 18 år, så det du hadde spart i bonus har du betalt i tilleg siden du har den på deg, så det er nesten, samme om du skaffer deg bonus senere. det kjekke da er at du gjerne har hus eller leilighet etc. du skal forsikre da.

 

eller har en fin bank som jeg har, som betaler tilbake det du har betalt ekstra for forsikringa om du kjører skadefritt til du er 25 eller noe sånnt. :P

Bmw 1996 316i sedan

Bmw 1993 316i coupè (solgt)

Bmw 1993 318is coupè klima

Bmw 1993 318is coupè takluke

Mercedes 1985 200te stv. verkstedvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye billigere etter man er fylt 23.. tror jeg sparer 800,- usle kroner på det.... :/

Men som nevnt over så er det smart å ha et gammelt vrak stående å sanke bonus.. ;)

 

er jo begrensa hvor mye du tjener på det og da. for du får uansett hvert andre år eu godkjenning av driten, og hvert år den alltid populære 2997 årsavgifta som jeg elsker :D

Bmw 1996 316i sedan

Bmw 1993 316i coupè (solgt)

Bmw 1993 318is coupè klima

Bmw 1993 318is coupè takluke

Mercedes 1985 200te stv. verkstedvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Jeg hadde iallefall ikke kjøpt bil til en halv mill som førstebil heller..

 

Hvis man har råd til å bruke 500.000,- på førstebil, hvorfor ikke bruke det da om jeg tørr spørre?

Mye bedre det enn å halte rundt i en gammel og rusten mercedes 190.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

holder dere unna Vesta sålenge bilen din heter m3 - e46 ;)

Trygvesta er av de aller billigste på "vanlige" biler og førere over 30 år da vel og merke:)

 

 

Jeg kjøper e46 m3 nå på lørdag og den er det gjensidige som er billigst på!

Jeg har sjekket alt...

 

 

- jeg er 23 år gammel

- egen andel 8000

- 16k i kjørelengde

- 50% bonus

- full kasko selfølgelig

- har 5 produkter = samlerabatt

 

dette koster meg utrolige 14000 i året. (har da prutet maks på forsikringen, men dog... svært god pris)

 

 

Med andre ord. m3 er lavt priset hos unge folk pga lav skadefrekvens hos den yngre garden. Og ikke minst den eldre.

 

kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14000? det var ikke ille må jeg si! jeg betaler 9 500 i ansvarsforsikring på 518 e34, men jeg er jo 18 og har bare 20 % bonus. Men er enig at Gjensidige er best på forsikring på mange biler når man er i 18-års alderen. så holder meg nok til gjensidige i nærmeste fremtid iallefall;)

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår