Paasan Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Når jeg starter passaten (B5) så henger nøkkelen seg opp. Jeg må vri den forsiktig tilbake for å få ting (vindusviskere, nær/fjernlys, varmeapparat osv) til å virke. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Har også et problem med døren noen ganger, når jeg låser den opp får jeg ikke åpnet den med dørhåndtaket. Må låse den og låse opp igjen for at den skal gå opp (hender jeg må gjøre det flere ganger). Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Har også et problem med døren noen ganger, når jeg låser den opp får jeg ikke åpnet den med dørhåndtaket. Må låse den og låse opp igjen for at den skal gå opp (hender jeg må gjøre det flere ganger). Problemet ditt er at vaieren som er festet på selve dørhåndtaket er for stramt, slik at vaieren ikke går helt tilbake til utgangspunktet. Trekk ut dørhåndtaket og vipp vaieren løs med et skrujern til et "slakkere" hakk. P.S Du trenger ikke løsne låsesylinderen slik bildet viser. Du skal klare å løsne den et hakk uten å ta av sylinderen. http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=336&u=30|8|... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Problemet ditt er at vaieren som er festet på selve dørhåndtaket er for stramt, slik at vaieren ikke går helt tilbake til utgangspunktet. Trekk ut dørhåndtaket og vipp vaieren løs med et skrujern til et "slakkere" hakk. Takker for kjapt svar. Skal prøve dette i morgen. Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er vel mest trolig el.del på tenningslåsen din som lager krøll med lys/ viskere osv....er trolig knekkt/ sprekkt i overføringen mellom mekanisk og el.del... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 I dag skjedde det noe så festlig som at dørlås sylinderen eller noe tokk kvelden. Når jeg vrir på nøkkelen så går hele driten bare rundt. skjer ingen ting med låsen. Når jeg låser bilen fra andre siden låses den heller ikke. Må inn å trykke ned låsen, eventuelt trykke på sentrallås knappen for å låse den... Noen som vet hva som kan gjøres? og hvor mye det eventuelt vill koste? Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Ta og løsne selve låsesylinderen og trekk den ut. Det er mulig at selve sylinderen er knekkt. Hvis det er den som er knekt på midten så koster en ny sylinder ca. 780,- Regner med at du har rillene i senter av nøkkelen siden du har en -97 mod. Du vet vel hvordan du løsner låsesylinderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ta og løsne selve låsesylinderen og trekk den ut. Det er mulig at selvesylinderen er knekkt. Hvis det er den som er knekt på midten så koster en ny sylinder ca. 780,- Regner med at du har rillene i senter av nøkkelen siden du har en -97 mod. Du vet vel hvordan du løsner låsesylinderen? Løsnet denne i går, det var en liten ring som hadde knekt inni der. Det er ikke mulig å bare kjøpe denne? Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Hvor var denne ringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 i midten av hele saken, mellom låsesylynderen og den tappen som stikker ut Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Hvis jeg har forstått deg riktig så er selve låsesylinderen knekt av på midten. Sitter den resterende delen i selve låsedelen? (nøkkelhullet) Hvis du har den nøkkelen jeg beskrev tidligere så må du bytte ut hele sylinderen. Hvis ikke så kan du bytte bare deler av den. Hør med VW forhandleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg