Gå til innhold

Rochester Q-Jet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det var en her i forumet som skrev at ingen spørsmål er dumme,det er derfor denne siden er til.Så til alvoret jeg prøver og få tunet min Q-Jet forgasser til og forstå at jeg bare vil den godt.

Men lett er det ikke, spørsmålet er til dem som har rede på dette.Helt nede i forkant er det to skruer,den til høyre er litt større en den til venstre er den høyre skruen til bensin og den ander har den noe med luftblandingen og gjøre.

Så jeg er takknemelig for svar,liker og pusle med det ukjente men her trenger jeg hjelp. Gammel mann gjør så godt han kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de to skruene i bunnplaten er like store det er luftjusteringsskruer, foresten... er det en 4 port? hvis,,, er det en regel at de to skruene skal skrues helt inn, så skrues det en og en halv omdreining ut, der er grunnjusteringen, så kan du justere på skruene litt ut eller litt inn til at motoren går rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste firportere har to like co skruer som Lulle sier.Skal skrues ut alt fra 1-4,5 omdreininger.

Men endel forgassere som feks den 63 Cadillacen jeg hadde er anderledes.Husker ikke hva den het, men på disse er spjeldene helt stengt på tomgang, den får luft inn via en stor skrue (ca 1cm i diameter.Flat skrujern).Den har en liten skrue til bensinmengden. Var en spesiel justeringsprosedyre på disse.Turteller er obligatorisk for å få det riktig.

Chevy 350 eller Bowtie kommer nok med detaljer snart.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en fireporter.Jeg har hvert i kontakt med chevy før,det var angående vacum måling.Han forklarte meg hvordan jeg skulle gå frem,det er samme måte som du sier.

Men jeg får den ikke ned mot normal så

det var derfor jeg lurte på om det er forskjell på høyre og venstre skrue.Det er egen tommgangskrue på denne.Det siste jeg gjorde var og stille inn kammvinkel med lampe såden skulle være OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lekasje! Men jeg begjynte helt på nytt,justerte tommgang til ca 550 omd.Og skrudde skruene helt i bunn og ut 1,5 omd.Og den starta pinadø.måtte øke 1.omd på begge skruene,den er fortsatt litt lav på vakummet men når jeg går opptil ca1000omd stiger vacum opp til grønn ca 21,5.Så tror jeg begynner og nerme meg.

Tør ikke sette den i draiv og stå forran da kunne det bli BY BY Papsen.Skal ta den ut en tur senere idag først skal jeg se M.UNITED og LIVERPOOL.

Hei på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider