Gå til innhold

Skifte vannpumpe på G11?

Ranger emnet


olafur

Anbefalte innlegg

Har en kollega/nabo som har en slik søt liten Charade. Hun har i det siste hatt litt problemer med den og jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe. Nå er problemet at bilen koker. Radiatorslangen var helt morken, så jeg skifta den, men det ser ikke ut til å være hele problemet. Jeg lurer nå på om kanskje vannpumpa er ødelagt. Jeg er ingen god mekaniker, men det er vel ikke så vanskelig å skifte den... eller hva sier dere som kjenner disse bilene godt? Kanskje noen kan gi meg en god beskrivelse?

_____________________

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har bilen kokt skikkelig? Isåfall er det store sjanser for at topppakningen har tatt kvelden.Sånn at du vet.

Tar vannpumpa kvelden burde du se dette når bilen står og går på tomgang,det er et lite hull i den som vannet forsvinner ut av hvis/når denne går.

Og skifte er jo en liten jobb,trangt som fy er det også,men koster ikke så mange kronene ,så du skal nok klare det selv. Beskrivelse er litt vansklig og gi.Bare skru ut alt du ser. Husker ikke om du må ta av motorfestet på G11. Isåfall må du jekke opp motoren under.

Kan gi deg evt nr til et verksted som fikser dette (min far) :)

 

Er det en turbo bil dette?

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har bilen kokt skikkelig? Isåfall er det store sjanser for at topppakningen har tatt kvelden.Sånn at du vet.

Tar vannpumpa kvelden burde du se dette når bilen står og går på tomgang,det er et lite hull i den som vannet forsvinner ut av hvis/når denne går.

Og skifte er jo en liten jobb,trangt som fy er det også,men koster ikke så mange kronene ,så du skal nok klare det selv. Beskrivelse er litt vansklig og gi.Bare skru ut alt du ser. Husker ikke om du må ta av motorfestet på G11. Isåfall må du jekke opp motoren under.

Kan gi deg evt nr til et verksted som fikser dette (min far) :)

 

Er det en turbo bil dette?

 

 

Bilen er langt ifra turbo.. He-he! Vet ikke helt hvor mye bilen har kokt, men hvis toppakningen er gåen, pleier det da ikke komme mye hvit røyk av eksosen??? Jeg kjørte bilen en kort tur igår og merka ikke noe til det i så fall.

 

Har forresten kommet i kontakt med en kar som kunne skifte pumpa for meg. Håper bare at det er det som er problemet ikke noe som er mer omfattende. Etter min mening ville den bilen gjort seg bedre som spiker, så synes det er dumt å koste på for mye på den...

_____________________

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ????

Spiker????

Nei nei nei, fine bilen kan ikke bli spiker..

:)

Fått bytta pumpa?

Ja, motorfeste må av, og en hel haug med masse rart!

Har du sjangs til og legge ut et lite bilde av bilen eller?

 

Mvh. Kim

Peugot 205 1.6 Gti - Lekebil

Daihatsu Charade G11 TURBO - Under konstruksjon

Daihatsu Charade CS G11 - Turboprosjekt = R.I.P

Daihatsu Charade G11 Turbo = SPIKER

Daihatsu -We make it compact and fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Magnus! Hun er kjempefornøyd. Bilen går bra nå, det lille som er blitt kjørt med den. Jeg skal ta en titt på den igjen i helga, bare for sjekke at alt er som det skal være. Men du skal ha takk for hjelpa....

 

til deg som spurte om bilder, kan det hende jeg roter meg til å ta noen i helga. men jeg synes jo ikke dette er så mye å ta bilde av.

_____________________

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår