Merino Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Har en Mondeo TDCi 2.0, solgt i Tyskland 2002, gått 80.000km. Har noen problemer med dysene (ujevnt trykk og påfølgende fusk/støy). Skifting er en kostbar operasjon og Ford i Oslo hevder at dette må jeg dekke selv fordi det er tysk kjøpslov som gjelder og Fords fabrikkgaranti dekker ikke slike tilfeller. Noen som har vært borti noe lignende? mvh Hr. Merino Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansteinar Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Har akkurat hatt bilen min inne på verksted med dyseproblemer! De skiftet en injector dyse! Kosta meg ca. 3000! Men eg har litt eldre bil då... 96 modell! 1.8TD Gått 220 000! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merino Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Takk for svar Jan Steinar Etter 220.000 km er det ikke unormalt med litt dyseslitasje. TD er jo dessuten den klassiske diesel med billigere deler og enklere arbeid. Håper alt går likar no! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merino Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Etter råd fra advokat har jeg nå fremmet krav overfor selger (ikke merkeforhandler), forbrukerkjøpsloven gir meg 2 eller 5 års reklamasjonsrett. Grunnlag for kravet er at dysene er ment å vare mye lenger, når de svikter så tidlig tyder det på svakhet som fulgte med bilen. Så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hold oss oppdatert. Og ikke for å love noe, men ta for moro skyld kontakt med Ford kundeservice, du har i hvertfall ikke noe å tape på det Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg