Gå til innhold

Merino

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Merino

  • Bursdag 09/24/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Merino's Achievements

  1. Dette skyldes antaglig at du har hydrauliske ventilløftere (ikke fjærer som i gamle dager), og at denne hydraulikken bruker av motoroljen. Kald mineralolje blir for tykk og dermed funker ikke ventilene orntli (derav tikkelyden). Syntetisk olje flyter bedre på lav temperatur. Spør hos Ford hva du bør bruke.
  2. Etter råd fra advokat har jeg nå fremmet krav overfor selger (ikke merkeforhandler), forbrukerkjøpsloven gir meg 2 eller 5 års reklamasjonsrett. Grunnlag for kravet er at dysene er ment å vare mye lenger, når de svikter så tidlig tyder det på svakhet som fulgte med bilen. Så får vi se.
  3. Takk for svar Jan Steinar Etter 220.000 km er det ikke unormalt med litt dyseslitasje. TD er jo dessuten den klassiske diesel med billigere deler og enklere arbeid. Håper alt går likar no!
  4. Har en Mondeo TDCi 2.0, solgt i Tyskland 2002, gått 80.000km. Har noen problemer med dysene (ujevnt trykk og påfølgende fusk/støy). Skifting er en kostbar operasjon og Ford i Oslo hevder at dette må jeg dekke selv fordi det er tysk kjøpslov som gjelder og Fords fabrikkgaranti dekker ikke slike tilfeller. Noen som har vært borti noe lignende? mvh Hr. Merino
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår