nnnneh Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 diffbrems er knall. den orginale til volvo tåler en del juling. men om du må kjøpe nytt er jo truetrack'en halve prisen i forhold til volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Diffsperre: 100% sperra hele tiden Diffbrems: LSD (limited slip diff) det vil si at den gir etter i svinger. Truetrack er en LSD sperre. gir etter litt men når den først låser så låser den helt etter som jeghar forstått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Da er jeg med.. Er det mye jobb å få TruTrack'en neddi, eller går det greit? Mister vel km-telleren.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Da er jeg med.. Er det mye jobb å få TruTrack'en neddi, eller går det greit? Mister vel km-telleren.. bare og dreie ned litt på trutrack'en og tre innpå den seedometer "tingen"(?) fra org.diffen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230f Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 mange som sier sperre, mener faktisk diffbrems.. er diffbrems som er optimaltb230f:) få tak i fra orginal volvo eller kjøp truetrac:) jeg mener diffbrems når jeg sier sperre ja. sveisa bakende blir det ikke på meg nei, vet at det sliter noe jævlig. Har du noen forslag til hvor jeg kan få tak i truetrack? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 bare og dreie ned litt på trutrack'en og tre innpå den seedometer "tingen"(?) fra org.diffen.. Men må det ikke være ganske nøyaktig satt på? Eller er det ikke så nøye? Hvor mye må man dreie ned? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 jeg kjøpte min på summitracing må dreie ca 3mm på dia, og 20-25mm inn mener jeg å huske..alt etter om du har bredt eller smalt triggerhjul(den ringen du skal tre innpå) går rett i, bare flytte over kronhjul..jeg satt på nye lager og på diffen..noen mener det ikke er vits, men jeg har litt vondt for å bruke et presspassninglager 2 ganger, kosta ca 1500,- tror jeg med nye lagrer..bytter de yttre hjullagra og i samme slengen, og kjører på red line super olje! så nå vet jeg at jeg har aksling som både holder lenge og tåler en trøkk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 jeg kjøpte min på summitracing må dreie ca 3mm på dia, og 20-25mm inn mener jeg å huske..alt etter om du har bredt eller smalt triggerhjul(den ringen du skal tre innpå) går rett i, bare flytte over kronhjul..jeg satt på nye lager og på diffen..noen mener det ikke er vits, men jeg har litt vondt for å bruke et presspassninglager 2 ganger, kosta ca 1500,- tror jeg med nye lagrer..bytter de yttre hjullagra og i samme slengen, og kjører på red line super olje! så nå vet jeg at jeg har aksling som både holder lenge og tåler en trøkk Ja, det er også viktig at en som kan shimse, shimser den rett! Må ellers påpeke at det er ganske stort avvik i produksjon av akslingene, så det er ingen fasit for hvilke shims man trenger. Man må mao. ha litt utstyr og mekanisk kunnskap, for å ikke ødelegge diffen unødvendig fort. Jeg kjøpte like gjerne en 1031, nye shims+++, når jeg skulle ha truetrac, da jeg ville ha det så sterkt som mulig, når jeg først importerte en ny diff. jeg kjøpte min hos http://www.reiderracing.com (har importert flere truetrac'er derfra, også på vegne av andre). Om du ikke kan dreie, tar vel en lokal helt 500kr for jobben. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg