Nicson Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hei. Kong vinter banker snart på døren og da er det jo tid for et vinterprosjekt. Det er i utgangspunktet merkbart skyv jeg er ute etter. Motoren er en langstilt 1.8T med K03 turbo, åpent filter, Forge DV, sinter clutch og TSRacing Stage3. Etter å ha kikket på nettet har jeg funnet 2 muligheter. En K04 oppgradering til ca 5000.- og en GT28R(s) til ca 6500.-. Etter å ha lest en del på amerikanske forum vet jeg at GT28RS turboen har lengre spoolup, men gir mer power. En k04 vil være det tryggeste men gir ikke alltid mest "krutt for penga". Ønsket effekt er 260HP+. 1. Kan jeg kun bytte ut den gamle med en av disse turboene og vente til sommeren med reprogrammering? 2. Vil noe bli ødelagt dersom det kun blir turbobytte med dyser? 3. Deres mening K04 kontra GT28RS? 4. Hvor kan jeg "mappe" bilen og hvor mye vil eventuelt dette koste? ps. Frontmontert IC er bestilt fra APR. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 K04'en blir vel litt liten til jobben? GT28RS'en vil jeg si er overkill om du går for 260hk. Garret GT2x passer deg nok bedre. Racecat av noe slag, eller ingen cat vil nok også være ønskelig. 3" LMM trenger du også. Du kan vel i teorien bytte til 3" LMM, større turbo og dyser uten noe særlig mer. Usikker på om TS Racing driver med slik mapping, men hos ES Tuning får du mappa ønsket oppsett etter landevei, ligger vel på rundt 8000-10000 om jeg ikke tar riv ruskende feil. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Du klarer 400 med GT28RS'en og ca 300 med den GT2x, om du tar en titt på turbofun.no så har de noen oppgraderinger til audi under motor deler. OndSofa: Vet du hvem som selger 3" lmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicson Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hva med denne GT28R til under 10,000 norske. Kan jeg bruke denne uten andre modifikasjoner enn dyser og ny MAF? Kjører forresten TSR steg3 chip. http://sa06003443.eseller.dk/products/productinfo.aspx?productid=1703&MenuItemID=130 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Det der var sinnsykt billig. Noen som har handlet der før? Er det ekte Garrett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicson Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Stusset også på hvor billig det var selv. Men husk at det er oppgitt i DKK. Med riktikg valutakurs og frakt ender det uansett på under 10,000kr. Noen som vet hva annet jeg vil trenge i tilegg til denne turboen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Du vil trenge -downpipe -manifold -oljeslanger og restriktor -innsugsslanger/stusser til turbo -slange fra turbo til intercooler -programvare (chip) -større dyser -pakninger Har sikkert glemt noe.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 OndSofa: Vet du hvem som selger 3" lmm? Du bruker den gamle LMM'en, men setter den i ett 3" rør. På ES Tuning bør du få kjøpt en sånn. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 mye billig, både nytt og brukt på blocket.se ligger en del bra turboer der til meget overkommelige priser Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex_s3 Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 En k04 turbo skal vel klare å gi 260+hk... Den gjør ihvertfall det på S3. Jeg tror jeg ville ha godt for K04 turbo'n, hvis målet var rundt 260hk.. Siter OOOO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 En k04 turbo skal vel klare å gi 260+hk.... K04-15 som blir brukt på A4/Passat/A6 orker ikke mer enn 240 hk, S3 turboen har annerledes flens og passer ikke Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg