Mazda 626 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Hei! Har en bagasjeromsdør og en en dør på bilen som jeg ønsker å få lakkert om i samme farge som jbilen ellers er i. Hvor mye må jeg regne med at dette koster hvis jeg pusser ned alt selv? Vil fargen bli helt lik den gamle, eller vil det være forskjell? Bilen er en Golf III 93-modell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Regn med 4-7k.. Hvis lakken på resten av bilen er fin, og ikke falma/sjoldete, skal det ikke bli veldig mye forskjell.. Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Regn med 4-7k.. Hvis lakken på resten av bilen er fin, og ikke falma/sjoldete, skal det ikke bli veldig mye forskjell.. Så mye? Hadde ikke trodd det var så mye mer en 2-3000 kroner så lenge jeg demonterte dørene selv og pusset det ned? Kanskje jeg er på bærtur her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Koster mye bare å fyre opp lakkboksen, så det er mere lønnsomt å ta flere ting samtidig. I tillegg så er det ikke uvanlig at lakken koster 1000kr/l og i tillegg skal en mann ha mange hundre kroner i timen for å sprøyte, maskere, vaske osv... Dessuten er det ikke alle lakkerere som vill lakkere ting når dem ikke har gjort grunnarbeidet selv, eller kan gå god for at det er bra. Dette har noe med at dem ikke vill skade sitt rykte på at du ikke kan å gjøre tillstrekkelig bra grunnarbied. "Bead-Lock" hadde et langt foredrag om akkurat hvorfor det kostet å få ting lakket for ei stund siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Det kan bli lakkforskjeller i.o.m at bilen din er en 93 mod. Altså over 10 år gammel. Jet vet om flere som kun lakkerer deler på eldre biler de kjøper og der blir det lakkforskjell uansett. Løsningen for å ikke få lakkforskjellen er å ta hele bilen når man først er i gang. Prisen på det du vil lakkerer er veldig individuelt. Kommer helt an på hva slags kontakter du har og hvem som utfører jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hva med å høre med en skole om de vil ta på seg oppdraget for å bruke i opplæringen av elever??? Noen sm vet om det går og er enn god ide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg