gnmfr Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har sparklet litt bulker på bilen nå også skulle jeg grunne di stedene der det var nakent stål, også skiller lakken seg akkurat i overgangen fra lakk til stål (blandet grunninga 50/50) hvordan skal jeg unngå dette?? Virker som om selve base lakken under klarlakken som skiller seg, der jeg har pusset vekk klarlakken liksom Mvh Kristoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Skulle du ikke grunne sa du???? Hva mener du med base og det da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 jævli vannskelig og forklare hehe.. si du pusser vekk lakken et lite felt på panseret ditt også skal du grunne det feltet.. da grunner du litt mer en kun det feltet det bare er stål liksom.. og da skiller det seg i lakken men bare den lakken der klarlakken er pusset vekk... Skjønte noe mer nå hehe??.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Vasket godt nok med silikonfjerner først? Ellers er det fort å få skille, eller såkalte "fish-eyes" som noen kaller det. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Er nok løsemidler inne i bildet her. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heiko Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Noe av det som er viktig, er å passe på å slipe ut kantene meget godt!!! Man vet ikke hva slags lakk som er brukt tidligere, og ofte krasjer ulike typer lakk med hverandre. Grunnen til det er at f.eks tynner finnes i ulike "grader". Noen er mer hissige enn andre (de fordunster raskere, men ligger i lenger) mens andre er slowere. ikke fullt så hissige. Kan lønne seg å legge en sealer, å ikke minst vask godt med silikonfjerner. Den beste er fra Motip! :o) Lykke til!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Noe av det som er viktig, er å passe på å slipe ut kantene meget godt!!!Man vet ikke hva slags lakk som er brukt tidligere, og ofte krasjer ulike typer lakk med hverandre. Grunnen til det er at f.eks tynner finnes i ulike "grader". Noen er mer hissige enn andre (de fordunster raskere, men ligger i lenger) mens andre er slowere. ikke fullt så hissige. Kan lønne seg å legge en sealer, å ikke minst vask godt med silikonfjerner. Den beste er fra Motip! :o) Lykke til!!! er brukt standox lakk og tynner når bilen ble lakket så burde gått greit.. Men takker for fornuftige svar hehe..:D og hva er en sealer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Sealer er noe du legger på om du ikke helt vet hva slags lakk som er lagt på bilen tidligere. Hindrer at den nye lakken reagerer med noe som er lagt på tidligere. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.