Gå til innhold

Prøveskilt - Øvelseskjøring

Ranger emnet


opasb

Anbefalte innlegg

nei det er ikke lov å øvelsekjøre med prøve skilt

jeg hørte med naf før jeg skulle se på en bil før jeg hadde lappen og det ver ikke lov sa de. så har du ikke lappen enda så har du ikke under noen omstendig heter har lov til å kjøre.

Toyota Sportscar Owners Group Norway

 

TS-ogn forum

 

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har den prøveskilt lappen fra jeg hente cosworth`en enda og der står følgende:

a) Flytting som er tilfeldig transport av kjøretøy fra et sted til et annet. Transport av personer og gods er her normalt ikke tillatt.

 

b) Prøving som er kjøring for og teste kjøretøyets funksjoner og påbygg i forbindelse med f.eks reparasjon, vedlikehold og montering. Transport av personer og gods er her ikke tillat bare dersom det er nødvendig for og utføre testen.

 

c) Demonstrasjon som er kjøring for å vise kjøretøyets ytelse, funksjonsevne, kjøreegenskoper, bruk av påbygg m.v. for den bruksform kjøretøyet er bygget for, samt utprøvning av førermiljø og adkomstmuligheter i tilknyttning til faste transportoppdrag. Transport av personer og gods er her tillatt bare dersom det er nødvendig for demonstrasjonen.

 

d) Kjøring i forbindelse med registrering som er nødvendig kjøring for å få kjøretøyet registrert hos statens vegvesen. Transport av personer og gods er her bare tillatt dersom statens vegvesen krever det i kontrollsammennheng.

 

hvet ikke om det hjalp no jeg :cool:

1993 volvo 245 (rånebrakka!)

1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:(

1977 ford capri 2.0 S (prosjekt)

formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transport av personer og gods er her ikke tillat bare dersom det er nødvendig for og utføre testen.

 

står på skiltene jeg låner..... å det er jo ikke ulovlig å øvelseskjøre. men det er jo nødvendig med ledsager når man skal øvelseskjøre så da tolker jeg det som om det er lov.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to typer prøveskilt

 

Flytting og Prøvekjøring

 

Flytting har du ikke lov til og ha med deg pasasjerer eller last

Prøvekjøring kan du det, men må som regel holde deg innenfor ett gitt område

 

Though jeg fikk lov til og sitte på i bilen min da vi hentet den i bergen med Flytte-skilt, men det var vel egentlig ganske nødvendig tror jeg? :)

 

(tar forbehold til feil)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår