-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Trenger enn del hjelp fra dere :) Tenker meg rundt 300-350 holdbare hk. Autronic SMC, sprut er handla inn, M/500cc dyser å følere. Har b230et blokk 86mod. rulla 203k Bruker denne? Beholder veiva, Er stemplene brukbare? Kjøper H-profil staker. Hvor handle disse ? (prismessig) Bruker 531 toppen (8v) Få denne portet å større eksos ventiler.er vel lurt valg:) Forslag på innsug jeg bør velge? Grenrør lages selv eller kjøpe byggesett? Turbo er foreløbi ikke prioritert,Men har lyst på med Ekstern Wg. Garret (t03 04)? skulle vel holde eller? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kan vi få pris på dette når du er ferdig da?? vil bygge sirka det samme skjønner du!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kan vi få pris på dette når du er ferdig da?? vil bygge sirka det samme skjønner du!:) Hehe,si det du,kommer ann på hva jeg kan bruke av deler jeg har selv:) Bare motor,utn driv-verk å sprut å turbo.kan fort bli 10 -15 000:) Turbo ca 10 000 Sprut ca fra 10 000++ Driv-verk må man vel ha Getrag kasse å enn rimeli bra clutch til enn stor penge :) Når man regner pris på motor bygg er det mye som kommer i tillegg :doh Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Villmann Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Trenger enn del hjelp fra dere :)Tenker meg rundt 300-350 holdbare hk. Autronic SMC, sprut er handla inn, M/500cc dyser å følere. Har b230et blokk 86mod. rulla 203k Bruker denne? Beholder veiva, Er stemplene brukbare? Kjøper H-profil staker. Hvor handle disse ? (prismessig) Bruker 531 toppen (8v) Få denne portet å større eksos ventiler.er vel lurt valg:) Forslag på innsug jeg bør velge? Grenrør lages selv eller kjøpe byggesett? Turbo er foreløbi ikke prioritert,Men har lyst på med Ekstern Wg. Garret (t03 04)? skulle vel holde eller? Et godt råd når du skal bygge trivlig motor er på ta en prat med sten parner i sverige han har fornuftige priser og vet GODT hva man trenger og ikke trenger Han finner du på http://www.stenparnermotor.se med tanke på h profil osv er han den beste og billigste har en kamerat som hadde hørt med et kjent trimmingsfima er i landet og spurt hva han mente om sten parner deler i følge dem så var det bare dritten men det som var veldig rart var jo at det sto 4 !!! paller med deler til dette firmaet når vi var hos han og at de var en av de største norske kundene. et godt råd er også å ringe til han for han er ikke så glad i å skrive mail :) Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Et godt råd når du skal bygge trivlig motor er på ta en prat med sten parner i sverige han har fornuftige priser og vet GODT hva man trenger og ikke trenger Han finner du på http://www.stenparnermotor.se med tanke på h profil osv er han den beste og billigste har en kamerat som hadde hørt med et kjent trimmingsfima er i landet og spurt hva han mente om sten parner deler i følge dem så var det bare dritten men det som var veldig rart var jo at det sto 4 !!! paller med deler til dette firmaet når vi var hos han og at de var en av de største norske kundene. et godt råd er også å ringe til han for han er ikke så glad i å skrive mail :) Det er vel billig, men det beste er det ikke... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Det er vel billig, men det beste er det ikke... Men er det brukbart til mitt prosjekt? Har selv sett og hørt mye positivt om denne bedriften :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 For din del funker jo dem bettane, men det er ikke det beste... Men det har du jo heller ikke behov for hvis du skal ha 300hk... Men det er jo verdt å overveie om du skal bygge en grom bunndel så du kan bygge vidre på den motoren seinere.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 GLT innsug (b23E innsuget) , ville heller brukt ei b23 blokk enn ei 230et blokk... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 GLT innsug (b23E innsuget) , ville heller brukt ei b23 blokk enn ei 230et blokk... Javell.Men B230 har jo jevnere støping enn B23? Hvorfor bruke b23 da? Takk for tips om innsug:D Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 leit etter en b23et motor , da har du et BRA utgangspunkt... eg personli hadde brukt en b230fk 93+ mod... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 For din del funker jo dem bettane, men det er ikke det beste... Men det har du jo heller ikke behov for hvis du skal ha 300hk...Men det er jo verdt å overveie om du skal bygge en grom bunndel så du kan bygge vidre på den motoren seinere.... Sant nokk :) Hvor mener du jeg skal kjøpe solide "staker" da ? Men vet du noe om stemplene? Har hørt dem er orginalt smidd, semmer dette? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 b230ET har vel ikke smidde stempler orginalt. B23ET har smidde stempler og smidd veiv orginalt:D B23ET har også M-råder ogrinalt som tåler helt greit 300+hk Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 For din del funker jo dem bettane, men det er ikke det beste... Men det har du jo heller ikke behov for hvis du skal ha 300hk...Men det er jo verdt å overveie om du skal bygge en grom bunndel så du kan bygge vidre på den motoren seinere.... Har du noengang sett en h-profilråde knekke pga effekt??? Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Nå har jeg ikke sagt det da men... Men ja, når den styrer i toppen.... Dette var på cosw. motor.. Har ikke sett det med egne øyne nei, men har hørt om det... Men gir du dem nokk stress så ryker dem.... Vidar røyk jo råden på den nye motorn han, i en litt anna klasse riktignok men alikevel... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Sant nokk :)Hvor mener du jeg skal kjøpe solide "staker" da ? Men vet du noe om stemplene? Har hørt dem er orginalt smidd, semmer dette? Org bettene te volvo er jeg ille lite borti... Mange som mener mye om hvordan du skal bygge detta, kommer ann på hvor mye penger du å bruke på bettane det... Har du råa te en skikkelig bånn mener jeg uansett at det er lurt for da kan du bare bygge "rundt" motorn når du vil ha mer hk, som du garantert kommer te å ønske deg... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg