Gå til innhold

v8 i 164?

Ranger emnet


volvo242turbo

Anbefalte innlegg

okey:) men tenke ikkje på bremser...men om der er plass?

ødlegge? min mening er att 164 kler en sjikkili hissi v8!

å en bygger bilen slik som en sjøl vill ha den;)

plass er det nok av. mere plass en under et 240 panser.

En V8er tar da ikke noe serlig mer plass enn en rekke firer. Er jo bare litt bredere.

 

 

Hadd ejeg vært deg som først skal til å modifisere en 164 så hadde jeg valgt B30E blokka, kjøpt den bøseste toppen og kammen fra bcb.no. Jeg har testet slikt opsett.. Gikk noe stygglig. Kan ikke sammenliknes med 4erturbo. Drag helt fra du berørte gassen. Lyden er også bøs.

 

har enda ikke prøvd B30 motor med turbo. Vil tro den drar enda bedre på høyt turtall. Men du må ha lykke til.. Hold oss oppdatert med bilder om prosjektet skulle bli aktuellt...

 

350 motor er gromsaker det også. Og en V8er har man sitatet "lyden er halve opplevelsen". Nydelig musikk fra 8er motorer.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plass er det nok av. mere plass en under et 240 panser.

En V8er tar da ikke noe serlig mer plass enn en rekke firer. Er jo bare litt bredere.

 

 

Hadd ejeg vært deg som først skal til å modifisere en 164 så hadde jeg valgt B30E blokka, kjøpt den bøseste toppen og kammen fra bcb.no. Jeg har testet slikt opsett.. Gikk noe stygglig. Kan ikke sammenliknes med 4erturbo. Drag helt fra du berørte gassen. Lyden er også bøs.

 

har enda ikke prøvd B30 motor med turbo. Vil tro den drar enda bedre på høyt turtall. Men du må ha lykke til.. Hold oss oppdatert med bilder om prosjektet skulle bli aktuellt...

 

350 motor er gromsaker det også. Og en V8er har man sitatet "lyden er halve opplevelsen". Nydelig musikk fra 8er motorer.

 

 

har egentli droppa v8 planane no....kjøpe topp å en kam i frå bsb i fyste om gong..164a eg har er 1974 mod..also me B30E:)

men har vår fett med en slik motor so står i nyare volvoa me 24ventilar rekke 6ar me twin turbo..270hk orginalt:) de må prøvast i løpe av vinteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..må gje dej me "v8-fantasiane" no finn:p..sats helder på volvo rekke 6er rød eller kvitt motor..må få litt konkuranse til neste drag race i ørsta..me sjikklig bil og motor:p

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
du mysse berre lappen nor du fe dej større motor, sjansane dine e no store me en B19!!! hehe

helt eni:) kankje han skulla nedgradert til B14:Dhehe

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt eni:) kankje han skulla nedgradert til B14:Dhehe

 

ja hehe me gåen clutch å berre gå på 3sylindra:D akkurat passe:partyon:

-Mercedes 230 E, Subaru 4x4

 

Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL,

Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår