Gå til innhold

Kurrant sub til forsterker med 500wrms

Ranger emnet

på-tværra=)

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

300 rms / 600 music / 1200 peak

lukket kasse er nok ikke det beste, men det har jeg ikke efaringer med egentlig.

kjøp 1008, de trenger ikke så stor kasse, og da kan du sikkert ha portet. de skal vist spiller utrolig bra!

så er det litt gøy å ha en sub som ingen forventer noe av som spiller heftig:)

men vil tro det skulle gå greit å ha en 1012 i lukket kasse også.

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 rms / 600 music / 1200 peak

lukket kasse er nok ikke det beste, men det har jeg ikke efaringer med egentlig.

kjøp 1008, de trenger ikke så stor kasse, og da kan du sikkert ha portet. de skal vist spiller utrolig bra!

så er det litt gøy å ha en sub som ingen forventer noe av som spiller heftig:)

men vil tro det skulle gå greit å ha en 1012 i lukket kasse også.

Mener du lukket, hvis jeg kjøper 1008? :D tror du skrev feil dær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg tenkte at ikke det gjore noe å at den var portet siden en 8" ikke krever så stor kasse som en 12".

men du vil kanskje ha lukket uansett.

hvor stor kasse får du plass til?

Ja jeg ville heldst ha lukket, da jeg har hørt/lest mye positivt om de. Jeg har egentlig go plass, hadde tenkt i hjulbrønnen, men den var ikke særli dyp fant jeg ut:D Jeg har en 86-mod sierra kombi coupe, så er god plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville jo godt for portet da:) lager du kassen slik at ikke den lager blåselyder så tror jeg du ville blitt fornøyd med portet..

men mener de vil spille greit lukket også,

de er jo laget for å spille høyest i portet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjøp to av de:) har ikke prøvd de selv, men en gang skal jeg!

DD lager desverre bare en 8":(

jeg synes det hadde vert dritkult med 8" selv, må bare bli 18 først:P og ikke minst begynne å tjene penger....

kan jo nevne at Bs selger en DD 12" som koster 1500,- en helt ny subb, den heter 0512. den er ikke på nettsia, han har den ikke inne, men han bestiller den gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville jo godt for portet da:) lager du kassen slik at ikke den lager blåselyder så tror jeg du ville blitt fornøyd med portet..

men mener de vil spille greit lukket også,

de er jo laget for å spille høyest i portet da.

Hm... jah... den linken du gav meg... engelsk språklig=ikke bra:D men hvor stor portet kasse og hvor lang og stor port vil du laget til 1008 (rått element BTW:D)

Eventuelt hvor stor lukket kasse

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har samme problem selv:( hehe ikke no greit med engelsk:P

den ser dritkul ut faktisk!

men det med kasser på en 8" har jeg ingen idè om.

har en 8" fra biltema, ombygde en 15"kasse jeg hadde til åttetommeren. 75L. tror det ble alt for mye!:P

men sikkert noen på forumet som kan det også.

Zetec, kanskje du vet noe?

vis ikke så er det jo garantert noen på sounpressure som vet det, men så var det den engelsken:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har samme problem selv:( hehe ikke no greit med engelsk:P

den ser dritkul ut faktisk!

men det med kasser på en 8" har jeg ingen idè om.

har en 8" fra biltema, ombygde en 15"kasse jeg hadde til åttetommeren. 75L. tror det ble alt for mye!:P

men sikkert noen på forumet som kan det også.

Zetec, kanskje du vet noe?

vis ikke så er det jo garantert noen på sounpressure som vet det, men så var det den engelsken:(

Ja det er ikke alltid like lett.

Men er en ting, en lukket kasse spiller dypere enn en portet sant? dærfor jeg vil ha lukket. Og hvis jeg skulle ha portet, ville jeg laget en bassport i spon istede før et rør, men det går vell greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du skal ha dyp bass så er disverre ikke 8" tingen. da er det etter som jeg har forstått mye bedre med en 12". jeg lurte selv på å kjøpe 8"eren, men han sa den ikke ville spille så bra på lav hz, så jeg droppet det.

men om den vill spille bedre på lave hz i en lukket kasse vet jeg egentlig ikke.

kommer jo sikkert ann på elementet. og disse elementene skal vel helst ha portet TROR jeg.

er på langt nær no ekspert!

det er andre på forumet som vet dette mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du skal ha dyp bass så er disverre ikke 8" tingen. da er det etter som jeg har forstått mye bedre med en 12". jeg lurte selv på å kjøpe 8"eren, men han sa den ikke ville spille så bra på lav hz, så jeg droppet det.

men om den vill spille bedre på lave hz i en lukket kasse vet jeg egentlig ikke.

kommer jo sikkert ann på elementet. og disse elementene skal vel helst ha portet TROR jeg.

er på langt nær no ekspert!

det er andre på forumet som vet dette mye bedre...

Da tror jeg at jeg går for en 12tommer:D men hva er 8tommere gode på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider