zMartAzz Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Heisann, Jeg lurte på en ting, visst jeg kjøper en brukt bil ifra ett anna land (vi kan ta tyskland som et eksempel) og kjører den over til norge. Denne bilen skal ikke registreres eller noe, den skal tunest og stylest, og bli brukt til street meets osv. Må jeg betale noe import avgifter da? Noe anna enn MVA selvfølgelig. Måtte bare oppklare dette, og hvordan regner de sammen hvor mye en bil vil koste å registrere? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Du må betale MVA som er 25% av kjøpspris. Engangsavgiften kan du regne ut på http://www.toll.no I tillegg kommer det kanske litt dokumentavgifter om det er en bil som ikke er typegodkjent. Men du må regne med en del penger i prøveskilt om du skal bare ha den på streetmeets osv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zMartAzz Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hmm.. bilen skal ikke ha prøve skilt, den blir "slept" til street meets. Får heller kjøre litt ulovlig der :P hehe.. Ja, MVA regna jeg med. Men sååe, dinna engangs avgifta kommer ikke jeg vekk ifra? Er ikke det når jeg skal registrere bilen at jeg betaler for vekt, hk osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 betaler kun mva og fraktkostnader. engangsavgift er kun hvis du skal ha skilter og kjøre lovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zMartAzz Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Takk for hjelpen. Jeg skal ha den over for å skru og leike meg med den. Så registrerer jeg den heller senere om nødvendig. Den skal isåfall ikke registreres med det første. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Er det jeg som er for opptatt av slikt, eller er det skikkelig lavmål å ha en bil som blir slept til streetmeets ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Er det jeg som er for opptatt av slikt, eller er det skikkelig lavmål å ha en bil som blir slept til streetmeets ? kan hende det bare er deg...hehe. klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg syns om sånt. er litt små-kult, men samtidig ganske latterlig... :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg