Gå til innhold

B27f -> B280e

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

Har studert litt dette med 6er motorene og har fått litt tilbud om kjøp og slikt av diverse motorer, men skal jeg kjøpe så blir det en prv motor igjen.

 

Men det som er mest interessant hadde vært 170hesteren, B280E motoren.

 

Men tenningssystem og slikt er anderledes. 280 motoren bruker LH-jettronic.

Min 27 bruker K-jettronuic.

 

Man har 280E motor med K-jettronic system, men det skiller 15hester fra den største med LH systemet.

 

Er dette vanskelig å modifisere tenningssystem og er det andre ting som også må byttes for å få 280motoren.

 

Et anna problem jeg ser i E motorene er at dem må ha høyoktan.

Fordel med F motorene er at man kan kjøre 95blyfri, men mister litt guffe i F motorene.

 

 

Dette er bare noen baktanker jeg har om fremtiden.

Den snart 30å gamle B27 motoren min sviver fortsatt som ei klokke så motorbytte blir foreløbig ikke aktuellt.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280 motoren er veldig bra sammenliknet med forgjengerene.

 

Men har googlet ei stund men finner ikke så mye info im motorene.

Har all info jeg trenger om min motor da den står i haynes.

 

kanskje jeg må kjøpe meg enda ei haynes bok for nyere 7serie for å få med 280 motoren?

 

Eneste er at i skandinavia hadde den 156hester, i usa 140 og i andre land 170hester. forskjellen var visst bare tenningssystemet utenom Fmotoren til den amerikanske. Det jeg da lurer på om LH systemet fra andre serier fra de skandinaviske kan brukes på denne da den skandinaviske hadde K-jet systemet.

170 hester + enda kraftigere bunndrag enn hva jeg har i min hadde nå ikke vært å forrakte..

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280 motoren er veldig bra sammenliknet med forgjengerene.

 

Men har googlet ei stund men finner ikke så mye info im motorene.

Har all info jeg trenger om min motor da den står i haynes.

 

kanskje jeg må kjøpe meg enda ei haynes bok for nyere 7serie for å få med 280 motoren?

 

Eneste er at i skandinavia hadde den 156hester, i usa 140 og i andre land 170hester. forskjellen var visst bare tenningssystemet utenom Fmotoren til den amerikanske. Det jeg da lurer på om LH systemet fra andre serier fra de skandinaviske kan brukes på denne da den skandinaviske hadde K-jet systemet.

170 hester + enda kraftigere bunndrag enn hva jeg har i min hadde nå ikke vært å forrakte..

 

B280E motoren uten kat her i Norge ble levert med 170hk.

Prøv å søk på Delorean,Renault Alpina Turbo,Peugeot 605 V6,Citroen XM V6 etc , de har også slike seksere i ulike utførelser og hk.

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B280E motoren uten kat her i Norge ble levert med 170hk.

Prøv å søk på Delorean,Renault Alpina Turbo,Peugeot 605 V6,Citroen XM V6 etc , de har også slike seksere i ulike utførelser og hk.

 

Mvh Morten

renault turbo bruker DOCH motoren. 24ventilert.

 

men norge hadde altså 170 i sine E motorer?

det gjør nå saken en god del lettere i såfall.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår