Gå til innhold

Bytte/fikse kanaler på vento'n

Ranger emnet


Grev1

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle ta litt rust før vinter'n på tralla mi, og ikke overraskende dukket det opp noen vakre hull i kanalene mine..

 

Var å henta nye kanaler hos veng i dag..

 

Spørsmålet er da:

Ut i fra hva dere ser på bildene, bør jeg kun skifte ut der det er hull, eller bør jeg skifte hele kanalen..

Har fått et inntrykk av at det er så jævli mye mer stress å bytte hele, enn deler av den..

Men jeg mener nå at om jeg bytter hele med en gang, så slipper jeg å bytte resten av kanalen om 2 år igjen..

 

Takker for svar:)

 

bilder:

 

DSC00342.jpg

 

DSC00340.jpg

 

DSC00339.jpg

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme rusten på min vento jeg å...fikk likegodt sveiset inn en hel dørstokk...du bør helst sandblåse all rust etter at du har kappet bort dørstokken som er fra før,så har du noen plugger innvending under gulvtrekket som er der for at du skal komme til med sprayboks for å hindre rust i sveisen.Behandliga på sveisen innvendig er veldig viktig ellers går det knapt et år så er det på'n igjenn me ny dørstokk:nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da satser jeg nok på det..

Men jeg har hørt noen steder at man bør sveise på den nye kanalen med en gang, hvis ikke kan bilen sige!? (Dette gjaldt et annet bilmerke) Stemmer dette?

Synes nå det er litt rart at det tynne blekket der hindrer bilen i å sige da men!!

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg må bruke bilen litt, til jobb og skole, samtidig som jeg holder på med den..

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. da satser jeg nok på det..

Men jeg har hørt noen steder at man bør sveise på den nye kanalen med en gang, hvis ikke kan bilen sige!? (Dette gjaldt et annet bilmerke) Stemmer dette?

Synes nå det er litt rart at det tynne blekket der hindrer bilen i å sige da men!!

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg må bruke bilen litt, til jobb og skole, samtidig som jeg holder på med den..

 

Det stemmer ikke for hadde det vært slik hadde kanalene vært bærende konstuksjon og da også ulovlig å sveise. men pass på hvis du kjører slik så må det beskyttes mot fukt alt du gjør hele tiden mye ekstraarbeid spør du meg... må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår