smygelslayer Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hehe nei det er 2 forskjellige operasjoner, de to nederste er fra oljepumpe bytte. Oljefilteret sitter ned bak på høyre side hvis du ser bilen forfra. Du er faktisk litt av filteret på nederste bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 var det mye arbeid å få av dette oljefilterhuset da? denne ventilen ligger inne i selve huset? Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 nei ikke store jobben, litt søl bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Okej, hadde bilen inn på verksted for noen dager siden for å måle oljetrykk, målte 2bar på 2000rmp og 5 bar på 5000rpm, helt til plutselig oljetrykket datt til 0,5bar på 2000rpm og 1,5bar på 5000rpm, stoppet bilen noen minutter og prøve igjen etterpå, da målte vi samme som først igjen, så tror det er denne ventilen som fusker og åpner og lukker seg som den selv vil.. Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hmm hørtes litt lite ut både før og etter, mener jeg har ca 6 bar på kald motor på tomgang og ca 2 bar på varm motor ved tomgang. Men kan jo tyde på det du sier i og med at det kommer og går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 De på verkstedet mente at 2bar på 2000rpm var normalt på 1,8t motorene. 0,5 bar derimot.. Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Ok, kan ha noe med at oljepumpen min er relativt ny, så sikkert riktig det. Men 0.5 er kjipt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Har nå vært på verksted med min og fått verdier 2.5 bar på tomgang og 6 bar på turtall. Det er et japsemerkeverksted som mente at de veridene var normale, men de ringte til Audi Gromstad som igjen mente at de verdiene var lave. Så oljepumpen må da byttes og oljesilen må renses. Samt at systemet må renses fordi det er full av sot eller koks eller hva faen det var. Noen som vet åssen man renser systemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Men smygelslayer: ligger denne ventilen du byttet inne i selve oljefulterhuset eller bak oljefilterhuset i selve motoren? Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Har nå vært på verksted med min og fått verdier 2.5 bar på tomgang og 6 bar på turtall. Det er et japsemerkeverksted som mente at de veridene var normale, men de ringte til Audi Gromstad som igjen mente at de verdiene var lave. Så oljepumpen må da byttes og oljesilen må renses. Samt at systemet må renses fordi det er full av sot eller koks eller hva faen det var. Noen som vet åssen man renser systemet? Omega er en produkt serie som har rens for motorer m.m. På Mekonomen vet jeg de har det. Jeg bruker det før alle oljeskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 sirop: se på forje side, på øverste bilde holder jeg oljefilter huset i venstre hånd og den ventilen i høyre hånd. Så ventilen sitter inne i dette huset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNiO/Omega/907brosj.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Omega er en produkt serie som har rens for motorer m.m. På Mekonomen vet jeg de har det. Jeg bruker det før alle oljeskift. Hvordan fungerer det da? Skal man bruke det istedet for olje da og få det til å gå rundt i motoren og tappe det ut igjen etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Kjører motoren varm, har i stoffet, lar motoren gå ca 15-20 min, stopper og heller ut. ikke verre enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Byttet overtrykksventilen i oljefilterhuset idag, den gamle lå bare løst inne i huset, tror bilen ble bra nå :-) Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg