Gå til innhold

Ny 12" skal bestilles..

Ranger emnet


Practiq

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk den xelent-subben jeg linka til for ca 1300 + frakt... så jeg tar sjansen på at den ikke ryker så fort...

 

hvis den viser seg å være så dårlig, så blir det DD på meg... Men det får jeg først se om et par dager... :)

Og problemet er at den er ikke verdt 1300 engang, hadde heller kjøpt Audiobahn da...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da er ikke du en av de..xelent kan ikke forsvares for prissetting (leste om det i anna tråd) men til de prisene det blir faktisk solgt for, da i hovedsak alu elementene som jeg kjenner til, så mener jeg det er bra elementer. ikke mer feil enn noe annet jeg har hatt, absolutt ikke dårligere trykk eller effekttoleranse, og lydkvalitet opp mot mye annet i respektive prisklasser.

 

min mening, og påberoper meg en viss erfaring da jeg har hatt og bygd en del anlegg...

 

litt nysjerrig; mange som er forhandlere inne her eller som er "merke-avhengige" uten å presisere det i signatur eller avatar?

innbiller meg det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er ikke du en av de..xelent kan ikke forsvares for prissetting (leste om det i anna tråd) men til de prisene det blir faktisk solgt for, da i hovedsak alu elementene som jeg kjenner til, så mener jeg det er bra elementer. ikke mer feil enn noe annet jeg har hatt, absolutt ikke dårligere trykk eller effekttoleranse, og lydkvalitet opp mot mye annet i respektive prisklasser.

 

min mening, og påberoper meg en viss erfaring da jeg har hatt og bygd en del anlegg...

 

litt nysjerrig; mange som er forhandlere inne her eller som er "merke-avhengige" uten å presisere det i signatur eller avatar?

innbiller meg det.. ;)

 

Lydkvalitet... tjaa... ingen av Xelent elementene jeg har hørt har matcha noe annet i samme prisklasse (som de blir solgt for og, bare så det er sagt). Greit at elementene kan trøkke, men det skal jo først og fremst spille musikk, ikke bare bevege masse luft for å løfte frontruta ut av bilen.

 

Man får mer for pengene ved å velge noe annet, mer forseggjort, merke.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at lydkvalitet kan diskuteres, men en alu 10 i 20 liter lukket har både ok kontroll, og kvalitet..dessuten synes jeg det er veldig relativt å snakke om kvalitet i bil om bassen er i bagasjerommet på en udempa eller eldre bil, som er et faktum for SVÆRT mange...det blir "grøt" uansett hva du putter baki!

 

og det at du konkluderer med at "Man får mer for pengene ved å velge noe annet, mer forseggjort, merke" sier jo litt om "merkeavhengigheten" din...er du objektiv? neppe...

 

er for mange faktorer som har innvirkning, til å si at f.eks et alpine element til 1500,- som jeg ser du refererer til i signaturen, er bedre enn et xelent eller hva som helst annet til 1500,-.... kanskje ikke den mest gjennomtenkte uttalelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at lydkvalitet kan diskuteres, men en alu 10 i 20 liter lukket har både ok kontroll, og kvalitet..dessuten synes jeg det er veldig relativt å snakke om kvalitet i bil om bassen er i bagasjerommet på en udempa eller eldre bil, som er et faktum for SVÆRT mange...det blir "grøt" uansett hva du putter baki!

 

og det at du konkluderer med at "Man får mer for pengene ved å velge noe annet, mer forseggjort, merke" sier jo litt om "merkeavhengigheten" din...er du objektiv? neppe...

 

er for mange faktorer som har innvirkning, til å si at f.eks et alpine element til 1500,- som jeg ser du refererer til i signaturen, er bedre enn et xelent eller hva som helst annet til 1500,-.... kanskje ikke den mest gjennomtenkte uttalelsen ;)

 

For det første, jeg har hørt dette og snakker av erfaring, så tygg unna før du tar munnen for full. For det andre, jeg er ikke merkeavhenig, har jeg gitt inntrykk av dette beklager jeg på det sterkeste. For det tredje, HVOR i signaturen har jeg referert til et basselement fra Alpine? Har aldri hatt et basselement fra dem i det hele tatt.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se nederst på innleggene dine..står det ikke alpine der??? du skriver vel ikke det for morro skyld...

 

jeg bare stusser litt over hvor negative mange inne her er til ymse merker.. deres ord er lov virker det som! er jo åpenbart svæææært mange forskjellige erfaringer, og mange løsninger på "et problem"..

 

ser ut til at det er "ord mot ord" da...hehe..jeg er fornøyd, du er ikke...er ikke det en god løsning ;)

biltype, resonans i kasse og kupè, plassering osv, osv kan ha forringet din opplevelse av elementene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg absolutt må kjøre rundt med en sub fra Alpine til 1500 spenn? Ta en titt på prosjektet mitt så finner du fort ut at jeg ikke gjør det.

 

Anyway... Jeg har hørt 3 forskjellige "serier" fra Xelent... alle i forskjellige oppsett. Ble aldri noe imponert. OK? Snakker av erfaring (ikke bare min heller).

 

Grunnen til at mange her inne er negative til mange merker (deriblant Xelent) har vel noe med erfaring? Hva er vitsen med å kjøpe et kina-produkt som i mange tilfeller har vist svakheter i holdbarhet, når man kan kjøpe et produkt av et godt og anerkjent merke?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så du skrev det jeg, men det spiller ingen trille! regna med at det var en av merkene "dine"..

 

og greit nok, du er ikke blitt imponert...

 

mye kritikk er sikkert basert på erfaring, men det blir for dumt å dømme noe nord å ned, grunnet merke? leste om en her inne som ikke hadde trua på merket, og derfor ikke anbefalte det, uten å ha hørt det...da må jeg le litt ass...

 

og materialsvakhet finnes overalt, noe fra xelent er ikke bra (ja, jeg er fullsyendig klar over det) men jeg mener da de glimrer til nå å da! er ihvertfall fornøyd med alu! finnes mye bedre der ute, dog til en litt annen pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så du skrev det jeg, men det spiller ingen trille! regna med at det var en av merkene "dine"..

 

og greit nok, du er ikke blitt imponert...

 

mye kritikk er sikkert basert på erfaring, men det blir for dumt å dømme noe nord å ned, grunnet merke? leste om en her inne som ikke hadde trua på merket, og derfor ikke anbefalte det, uten å ha hørt det...da må jeg le litt ass...

 

og materialsvakhet finnes overalt, noe fra xelent er ikke bra (ja, jeg er fullsyendig klar over det) men jeg mener da de glimrer til nå å da! er ihvertfall fornøyd med alu! finnes mye bedre der ute, dog til en litt annen pris..

 

Ja enig i den med å "ikke ha trua på merket" er for dårlig å komme med. Men jeg dømmer ikke Xelent etter merke, men erfaring som du vet nå.

 

Men jeg gidder ikke diskutere dette mer, du har funnet veien til Nirvana ved bruk av Xelent og fint er det for deg. Men vil bare si at det finnes bedre alternativer til samme Veil. pris. Og det er vel Veil. priser man sammenligner med, ikke sant? Hvis ikke, så er man inne på enda en grunn til å ikke kjøpe Xelent, men det er av mer prinsippielle grunner er jeg redd for. Det kan vi ta i en annen tråd ;)

 

Over og ut! :klovn:

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår