Gå til innhold

727 kasse.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Gear kassen i Chargeren tok kvelden forrige helg.Masse lyder og den stoppet til og med motoren et par ganger.Klarte så vidt å kjøre de 200 meterne tilbake til garasjen.Sikkert converterhavari +++.

Noen som vet om noen som selger bra kasser til disse? Har sjekket summit sine og de virker grei nok. Har planer om 500+ stroker kit i vinter også så det på være skikkelige biter med ekstra lameller osv.

Synd jeg har bigblokk, for overdrivekassene som leveres i dag i feks Magnum og 300 passer visst nok rett på smallblokkene.Men det er vel ingen som leverer overdrive kasser med BB cluchhus?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt rundt og funnet adaptere til både de nyere 518 kassene til Dodge og faktisk også til Chevy sine kasser.En 700 med adapter blir ca 1000 dollar billigere enn tilsvarende Chrysler overdrive kasse.700'en har jo lavt fint første gear (3,00 sammenlignet med 727/518 sin 2,45).Tror jeg går for den løsningen selv om det kan bli litt mobbing i Mopar kretser...700'er er jo kurante og jeg må uansett bygge om mellomakslingen og geartraversen. 518 kassen er veldig stor og tykk i bakant og man må ofte bygge om gulvet for å få plass.700 er fysisk mindre tror jeg.

Chrysler sine 518/618 kasser ser ut som de gode gamle 727'ene med unntak av de bakerste 20 cm.Passer rett på smallblokk motorer hvis noen vurdere det.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider