Gå til innhold

Da har jeg endelig fått meg Golf!

Ranger emnet

Dinglevims

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Dinglevims

Blir kanskje litt langt ja... Er den rust/bulkfri og bra i lakken? Sikkert billigere for meg å betale litt frakt enn å få lakkert en annen.

du nevnte noe om å ikke blakke deg på prosjektet...

men det å kjøpe gammalt drit som du må

transportere - rette ut - sparkle - pusse - lakke..... ;)

Når skjermen er ferdig, skal jeg garantere deg at du har betalt mer for den gammle, enn det koster med en ny, og da mener jeg ferdig lakka...

Du får dem i glassfiber (anti rust) eller stål....

veng.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

Når skjermen er ferdig, skal jeg garantere deg at du har betalt mer for den gammle, enn det koster med en ny, og da mener jeg ferdig lakka...

veng.no

Dersom det hadde vært samme farge og skjermen var hel så kunne jeg jo bare skrudd den rett på. Og sluppet alt styret med lakk og tull.

Er uansett det samme nå, da jeg ikke kommer til å gjøre noe med skaden på forskjermen siden jeg bytter den ut bilen så fort den er eu-godkjent.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Bytte ut bilen???? Det var trist. Du som hadde så fin instilling til hvordan en einser skal se ut.... :(

Var ikke lett å bestemme seg. Har tenkt på dette lenge. Men jeg har veldig lyst på cab til sommern eller rett og slett bare en nyere bil. Er ikke så behagelig med golf 1 når man kjører mye.

Så nå går den tilbake til å se ut som den gjør på de første bildene...

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

veng.no

er nesten bedre passform og kvalitet på en skjerm som har sitti på en bil fra 1982 enn en "ny" fra veng

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På tide med en liten oppdatering igjen...

Bilen står nå med sorte plastfangere og 4-lykters grill med røde lister. Ser rett og slett ut den gjorde da jeg fikk den.

Men det har allikevel skjedd en del småting. Har fått nye lykteglass bak. Disse er helt strøkne og ser en del bedre ut enn de gamle som var fulle av sprekker og vann.

Har også bytte ut grillen ettsom at den gamle 4-lykters grillen min og ekstralysa i den var noe herja av steinsprut.

Bilen ble også eu-godkjent i går. Måtte bytte tannstang og styrestag og så var den klar for 2 nye år på veien. Fikk i den anledning også tatt en forstillingskontroll. Kjentes ut som om jeg kjørte en helt ny bil når jeg henta den på verkstedet. Plutselig var det ikke skummelt å kjøre over 80 mer.

Ble så inspirert at jeg tok mot til meg og fikk sett over giroverføringa når jeg kom hjem. Etter litt fikling gikk den plutslig fint inn i alle gir så nå er alt bare fryd og gammen :)

Bilen ruller for tiden på 15" BBS RA, men disse blir forhåpentligvis bytta i løpet av et par dager. Har også fått senkefjører og dempere fra Baldrick som skal på etterhvert. Må ha bilen ned i sommer, men har nok ikke penger til høydejusterbart enda så dette blir en midlertidig løsning.

Håper jeg får lånt meg et kamera så fort som mulig så skal dere få se på gliset :)

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dinglevims

På tide med en liten oppdatering igjen...

Bilen står nå med sorte plastfangere og 4-lykters grill med røde lister. Ser rett og slett ut den gjorde da jeg fikk den.

Men det har allikevel skjedd en del småting. Har fått nye lykteglass bak. Disse er helt strøkne og ser en del bedre ut enn de gamle som var fulle av sprekker og vann.

Har også bytte ut grillen ettsom at den gamle 4-lykters grillen min og ekstralysa i den var noe herja av steinsprut.

Bilen ble også eu-godkjent i går. Måtte bytte tannstang og styrestag og så var den klar for 2 nye år på veien. Fikk i den anledning også tatt en forstillingskontroll. Kjentes ut som om jeg kjørte en helt ny bil når jeg henta den på verkstedet. Plutselig var det ikke skummelt å kjøre over 80 mer.

Ble så inspirert at jeg tok mot til meg og fikk sett over giroverføringa når jeg kom hjem. Etter litt fikling gikk den plutslig fint inn i alle gir så nå er alt bare fryd og gammen :)

Bilen ruller for tiden på 15" BBS RA, men disse blir forhåpentligvis bytta i løpet av et par dager. Har også fått senkefjører og dempere fra Baldrick som skal på etterhvert. Må ha bilen ned i sommer, men har nok ikke penger til høydejusterbart enda så dette blir en midlertidig løsning.

Håper jeg får lånt meg et kamera så fort som mulig så skal dere få se på gliset :)

Hvor er alle grom delene blitt av da?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Du får ta meg med ut på en cruisetur når jeg kommer hjem på fredag da ;)

Eller skal du være sjåfør for russen?

Mye av helga går vel med på å være sjåfør, men jeg har alltid noen timer å avse til deg vettu Jensemann! ;)

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering igjen...

Listene rundt grillen er nå røde og fine. Var ganske skadet i lakken og alle listene hadde forskjellig rødfarge så det ser mye bedre ut nå. Varsel-lampa for brekket virker også igjen etter å ha vært ute av drift siden november. Småting tar tid ;)

Er også på utkikk etter de sorte plastkoppene med VW-logoen til de nye felgene mine. Har til to av hjula, men trenger hvertfall to til (gjerne en til reservehjulet også) Så hvis noen har et par de vil selge så skrik ut!

senterjens.jpg

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Godt du har fått vekk chromen, helt original golf 1 gti med sorte små plastfangere og 4 lykters grill med rød list er mye penere! Har en slik selv!

Men lakk det sorte du har over kanalen rødt og få på de originale gti stripene (de sorte nederst) da blir bilen din 10 ganger fetere!

Stå på! De som pusser opp 1'ere fortjener respekt!

Angående de senterkoppene har jeg 4 sorte slike med VW logo. Mener di skal passe, kan ta et bilde av dem i løpet av kommende uke!

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Heisann!

Godt du har fått vekk chromen, helt original golf 1 gti med sorte små plastfangere og 4 lykters grill med rød list er mye penere! Har en slik selv!

Men lakk det sorte du har over kanalen rødt og få på de originale gti stripene (de sorte nederst) da blir bilen din 10 ganger fetere!

Stå på! De som pusser opp 1'ere fortjener respekt!

Angående de senterkoppene har jeg 4 sorte slike med VW logo. Mener di skal passe, kan ta et bilde av dem i løpet av kommende uke!

Mvh Håkon

Takk takk! Hadde veldig lyst til på en skikkelig old-school golf, men det får bli senere. Er nå fast bestemt på å få en orginal bil (litt senking må til men...)

Det sorte nederst skal vekk og stripene skal på. Sparer til hellakkering. Skal uansett bytte bakluke, venstre forskjerm og kanskje førerdøra. Koster jo skjorta å lakkere disse tingene så da kan jeg like godt slenge inn noen lapper til og få tatt hele bilen.

Bilde av senterkoppene hadde vært supert!

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider