Laks1 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Heisann! Er det mye som skal til for å sette turbo på de? Mye forsterkninger osv? Bare lurer. :P På forhånd takk for hjelp. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Heisann... http://www.pure-pf.com har mye info om dette, mange med 600hk+ bmw'er der :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Tenker bare på en liten en, for "pff" lyden sin del. Hehe. :P Trenger ikke ha mye hester, men litt er jo moro da. :) Ottesen: Takk, skal se nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Kan vel likesågodt montere høytaler istedet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Er en mulighet, men tøffere med turbo da. Også kan det jo hende den går litt bedre også. :) Det gjør den ikkje med høytaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekkesekser Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 du kan jo montere på sånn dumventil som poffer når du slipper gassen :P det er nok det billigste ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Billigbygg innebærer mer skruing og et drastisk fall i driftsikkerheten. Tro meg. Gjør det skikkelig eller gi faen. Mitt råd. Søk også på bimmers.no og bmwccn.no omkring turbo. Står alt du trenger å vite. Ligger jo ferdige turbosatser rundtom. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-lfc Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Om du skal ha turbo på en 320 eller 325 skal du egentlig skifte topp, stempel, osv.. Men om du bare er ute etter dump og litt ekstra krefter kan du sette i turbo uten å skifte noe mer på motoren. Men da sier det jo seg selv at man ikke kan hente så mye ut av motoren. Kanskje 220 - 250 hk ? Har hatt litt kontakt med kimmit sport når jeg vurderte og ha turbo i min 325. De ga meg da et tilbud på turbo pluss svære brembo bremser med montering for 39 000. De sa da at man kunne hente ut max 250 hk uten å måtte overhalle hele motoren. Men uansett, får du ca 50 hester mer merker du det nok forskjell ja! :fatality: Siter Audi A3 1.8 1998 mod Bmw 320I 1996 mod *solgt* Bmw 320CI 2002 mod Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt* Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Du får også kjøpt tykk topp pakning som skal holde til rundt om 300 hk, ten å gjøre noe annet. Det kan jo også være idielt om du ikke ønsker å skru så alt for mye på motoren. Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Om du skal ha turbo på en 320 eller 325 skal du egentlig skifte topp, stempel, osv.. Men om du bare er ute etter dump og litt ekstra krefter kan du sette i turbo uten å skifte noe mer på motoren. Men da sier det jo seg selv at man ikke kan hente så mye ut av motoren. Kanskje 220 - 250 hk ? Har hatt litt kontakt med kimmit sport når jeg vurderte og ha turbo i min 325. De ga meg da et tilbud på turbo pluss svære brembo bremser med montering for 39 000. De sa da at man kunne hente ut max 250 hk uten å måtte overhalle hele motoren. Men uansett, får du ca 50 hester mer merker du det nok forskjell ja! :fatality: 50 hester er nok det. :) Kan bli mye moro med det. He,he! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 på m20 så kan du lade inntil 0.5 bar i trykk uten å måtte skiffte toppakning,stempler,råder osv. finnes mange oppskrifter å hvordan du kan gjøre det. skal du lade åver må du enten ha oringen/pianotråd blokk eller stålpakkning. sveise toppen, datasprut, turbo kam,smidde stempler,smidde råder,større dyser,større bensinpumpe. og mye mer. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Mange "snik" bygger bruker ofte Luft mengde måler (LMM) fra 535 (innmaten) og dysene fra 535. Sammen med tykkere toppakning og/eller neddreide stempler og arp topplokksbolter skal det være godt for ca 1 bar, ifg PPF gutta. Ulempen med orginaldeler er at de kan ta kvelden når som helst, kommer helt ann på "dagsformen". Som å kjøre en tikkende bombe. Toppen er jo ganske grei orginal hvis du bare skal kjøre ut 250-300hk. Kunne vært greit å porta litt selvsagt, men da går kostnadene i været. Samtidig å få rikelig med kjøling på en turbomotor er viktig, og kanskje den billigste "trimminga" du kan gjøre etter vektreduksjon. Du gjenfinner fort uante krefter ved skikkelig kjøling. Radiator fra 535 E28 er anbefalt og passer bolt on i E30 mellom vangene. Ekstra vifter, luftehull osv kan være en gullgruve. Skal ett turbobygg holde skikkelig må det jo forsterkes over hele bruket. Anslår mitt eget bygg til å komme på ca 120k, før oppstart. Bare å spare.. huff. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quikshare Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 du kan jo montere på sånn dumventil som poffer når du slipper gassen :Pdet er nok det billigste ;P Alle dumpventiler poffer vel når du slipper gassen? Du mener nå med turbo, ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 tull det flere sier her, hadde en 320i engang som jeg monterte turbo på. tok meg 2kvelder og 3500,- å komme i mål. såvidt jeg vet går den bilen enda den dag i dag. kjørt på 0.4 i ladetrykk, ikke store greia men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 bygge turbo for 3500kr på to kvelder må snart være verdens rekord.. evnt verdens styggeste budsjett-turbo bygg.. ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.