tacttact Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Er det noen som kan hjelpe meg? Har en passat g60 som plutselig stoppet da den gikk på tomgang i ca 5 min. Motoren vil ikke starte etter dette. Trenger noen tips på hva jeg bør sjekke ettersom jeg ikke har noe særlig greie påg60 motorer. Kansje jeg kan lære litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 oi damn.. usikker hva jeg skal svare, men jeg begynner forsiktig jeg da. vi får ta for oss det enkle først: har du bensin på tanken? og det andre spørsmålet mitt må være, var det noen ulyder du la merke til, før og under stoppen? altså , var det et skikkelig ras eller bare kuttet den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tacttact Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Motor bare kuttet uten noen ulyder. Bensin på tanken, måleren viser nesten kvart tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 begynn med å lokalisere om det er gnist eller bensin du mangler.. enkleste måten er jo å ta ut en tennplugg, er den våt mangler det ikke bensin er det tørr mangler den bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 sjekk sikring på bensinpumpa,pumperele og lignende.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 en bensinmåler kan faktisk måle feil, så fyll på litt bensin du! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tacttact Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Sjekket plugger og de var litt sotete. Tørket de rene og skrudde de tilbake igjen. Prøvde og starte motor, skrudde plugger ut igjen. Pluggene ser veldig tørrer ut. Demonterte bensinslange til innsprutning, og der renner det bensin. Bensin inn til motor, men plugger tørre? Sjekket videre om det var gnist på plugger. Skrudde ut en plugg og la den mot jord, ingen gnist!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Coilen? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tacttact Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Holdt ledningen fra coilen mot motorblokka og snurret motor. Ingen gnist. Hvilken spenning skal jeg ha ut av coilen? Har 12 V inn på begge sider. Skal coilen gi en konstant spenning ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Sjekket plugger og de var litt sotete. Tørket de rene og skrudde de tilbake igjen. Prøvde og starte motor, skrudde plugger ut igjen. Pluggene ser veldig tørrer ut. Demonterte bensinslange til innsprutning, og der renner det bensin. Bensin inn til motor, men plugger tørre? Sjekket videre om det var gnist på plugger. Skrudde ut en plugg og la den mot jord, ingen gnist!! Bytt motorstyringsrelèet, tar jeg ikke feil sitter det på venstresida under dashbordet på førersiden. bytta det på en golf vr6 engang med samme problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tacttact Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Her sitter det 12 releer. Har ikke noe manual på releene, men har funnet ut av 4 releer (tute,blinklys, visker foran og bak). I tilegg klikker to releer når jeg skrur på tenningen, kan det være en av de to? Er det noen som har oversikt over disse releene? Passat g60 90 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tacttact Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Er det noen som har oversikt på releene på passat g60 90 modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg