Gå til innhold

Holdbarhet getrag?

Ranger emnet

R-242tic

Anbefalte innlegg

260 kassa av nyere type holder 300NM konstant belastning! Holder greit til 350Hk bil med andre ord! Men vil tro den er noe svakere en 262/265... uten at jeg kan si jeg har erfaring med nå mye havari av getrag kasser.... Kjører selv med 260 nå.... og vi har brukt 260 i e overlada bmw 325 i over et år... 350-360hk bil.... og den har holdt, ingen ulyder enda!

Så med tanke på tilgjengelighet og pris... så ville jeg ikke spekulert på det heller egentlig! Er fåtallet uansett som har så mye over 350HK

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt!!! akkurat tråden jeg letet etter!:D

Ben are, du har tydelig vis satt 260-kasse i bilen din....Har du wire eller hyd. clutch? hva gjorde du med traversen? Mellomaksling?

Sitter sterkt å vurderer et 260-oppsett til mine "ca 220hk og 300nm" med adapter fra KL-racing... kassa er fra en 528i 1988 mod md 160 000 på teller'n.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IM000151.jpg

Her er bildet av 260 kassa med volvo flens. Laga en jigg og kappa og sveiste etter den... Brukte ganske nøyaktig 40min og modde kassa! :D Gikk litt fortere en jeg hadde forventa! så ikke verdt å bruke penger på noe adapter syns ikke jeg! Eneste ulempen var at BMW kassa var noe dritt å sveise i... så det gikk ganske mye spesial tråd! Men Men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt!!! akkurat tråden jeg letet etter!:D

Ben are, du har tydelig vis satt 260-kasse i bilen din....Har du wire eller hyd. clutch? hva gjorde du med traversen? Mellomaksling?

Sitter sterkt å vurderer et 260-oppsett til mine "ca 220hk og 300nm" med adapter fra KL-racing... kassa er fra en 528i 1988 mod md 160 000 på teller'n.

Jeg har mekanisk utløserlager.... Klona volvos og BMW sin utløser arm... Funker velidg bra... Bruker BMW M5 cluch.... Koster mindre en forsterka trykplate til volvon... og holder masse moment! :D (240mm lamell)

Brukte volvo org traversj... laga nye hull i ramma, og brukte gummiputer i rett høyde for ret vinkel på mellomakselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider