R-242tic Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Hvordan er holdbarheten på getrag 260 kassene vs 265/262? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Legg ut i BMW forumet også. Regner med at de har peil på det der :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 funker bra og har hold til nå i min:D Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Mr. ccM: Med 260? synes jeg leste du hadde 262 boks jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 faan leste feil...hehe:D Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 faan leste feil...hehe:D 260 sitter i 320 det... ikke med løst clutch hus.. er vist mye svakere enn 262 Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 faan leste feil...hehe:D260 sitter i 320 det... ikke med løst clutch hus.. er vist mye svakere enn 262 260 sitter på 325i. kassa til 320i heter 240. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 260 kassa av nyere type holder 300NM konstant belastning! Holder greit til 350Hk bil med andre ord! Men vil tro den er noe svakere en 262/265... uten at jeg kan si jeg har erfaring med nå mye havari av getrag kasser.... Kjører selv med 260 nå.... og vi har brukt 260 i e overlada bmw 325 i over et år... 350-360hk bil.... og den har holdt, ingen ulyder enda! Så med tanke på tilgjengelighet og pris... så ville jeg ikke spekulert på det heller egentlig! Er fåtallet uansett som har så mye over 350HK Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 260 sitter på 325i. kassa til 320i heter 240. Finner også 260 kassa i 323 og no kadilakk greier! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Ben_are: hvordan gjorde du det med adapter da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Sveiste om cluch huset Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Sveiste om cluch huset har du noe bilder av det? har en slik kasse sjølv som eg lurer på å sette i bilen Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Perfekt!!! akkurat tråden jeg letet etter!:D Ben are, du har tydelig vis satt 260-kasse i bilen din....Har du wire eller hyd. clutch? hva gjorde du med traversen? Mellomaksling? Sitter sterkt å vurderer et 260-oppsett til mine "ca 220hk og 300nm" med adapter fra KL-racing... kassa er fra en 528i 1988 mod md 160 000 på teller'n. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Her er bildet av 260 kassa med volvo flens. Laga en jigg og kappa og sveiste etter den... Brukte ganske nøyaktig 40min og modde kassa! :D Gikk litt fortere en jeg hadde forventa! så ikke verdt å bruke penger på noe adapter syns ikke jeg! Eneste ulempen var at BMW kassa var noe dritt å sveise i... så det gikk ganske mye spesial tråd! Men Men..... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Perfekt!!! akkurat tråden jeg letet etter!:D Ben are, du har tydelig vis satt 260-kasse i bilen din....Har du wire eller hyd. clutch? hva gjorde du med traversen? Mellomaksling? Sitter sterkt å vurderer et 260-oppsett til mine "ca 220hk og 300nm" med adapter fra KL-racing... kassa er fra en 528i 1988 mod md 160 000 på teller'n. Jeg har mekanisk utløserlager.... Klona volvos og BMW sin utløser arm... Funker velidg bra... Bruker BMW M5 cluch.... Koster mindre en forsterka trykplate til volvon... og holder masse moment! :D (240mm lamell) Brukte volvo org traversj... laga nye hull i ramma, og brukte gummiputer i rett høyde for ret vinkel på mellomakselen! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.