ProtosS Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hei, skal nå kjøpe meg min første bil ;) Har ikke så altfor mye penger til rådighet, og vurderer derfor en passat 97-99. Det jeg da lurer på er hva dere (som kan mye mye mye mer enn meg om biler) synes om disse bilene? Hørte nemlig at mann måtte styre unna nettopp denne "årgangen". Er det noe jeg må være obs på når jeg sjekker ut bilen før et evnt kjøp osv? - På forhånd, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Har 99 modellen (dvs, produsert i okt 98). Går som ei klokke, men pass på at forstillinga er "skifta". Bilen er temmelig god, men jeg irriterer meg litt over "hjul" støy. Men sistnevnte skyldes nok litt harde sommerdekk (som skal byttes neste år). Ellers er bilen kjempegod. 1.8T modellen har jo også veldig stort potensiale til å bli en "rakett" med chip. Tror du skal ha uflax om du finner deg en 97-99 modell hvor barnesykdommene ikke er fikset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 En Passat med dekkstøy? Hvilken dekkdimensjon er det du har og hvilke hastighetsmerking er det på dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg synes også at dekk støyer mye. Motor også forøvrig. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Passat er en veldig støysvak bil hvis du har orginal dekk/felger. (195/65-15") Det jeg hører mest er eksosanlegget. Tror en av pottene er ødelagt innvendig, eller noe i den duren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 har orginal 15" dekk jeg.. :D. men er nok ikke de mest støyfrie dekkene på den (gummien altså). Uniroyal saker, skal være noe av det bedre på vannplaning og sikkerhet (var de som var med pån). Neste år blirre nok Continental på de nye 17-18" felga jeg skal ha :). Med vinterdekka er den meget stille (piggfrie Contintental). Håper de går denne sessongen også.. ellers blirre dritt :D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Jeg hører støyen fra motor, men så er det jo diesel også da. Men synes også at hjulstøyen er høy og jeg har orginale felger med 195/65 på. Nokiandekk er det vel og de var ikke akkurat billige. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Sammenlignet med andre bilmerker kan man ikke si at passat har mye dekkstøy. Hadde en crysler før og der måtte jeg skru stereon på full guffe for å overdøve dekkstøyen. Og den kan jeg love deg var STOR. Så en pluss i margen til VW for lite dekkstøy i passaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 En ting skal ihvertfall passat ha, og det er ekstrem høy kjørecomfort. Jeg blir fort sliten av å kjøre bil, spesielt i skuldrene. Med Passaten blir det aldri slitsomt :) Det er også meget god plass i disse bilene, hvem andre får 4 dekk i bagasjerommet på en sedan? Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Pussig, jeg får ikke plass til 4 dekk i sedan'en min. Har 195/65-15 og 185/65-15(vinter). Er du god å stable eller.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Pussig, jeg får ikke plass til 4 dekk i sedan'en min.Har 195/65-15 og 185/65-15(vinter). Er du god å stable eller.... Jeg fikk inn sommerdekkene da jeg kjøpte bilen uten å legge ned setene ja. 4 stk 195/65-15. Det blir 5 da viss man regner med reservehjulet :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jeg fikk inn sommerdekkene da jeg kjøpte bilen uten å legge ned setene ja. 4 stk 195/65-15. Det blir 5 da viss man regner med reservehjulet :) Hmm, har du plastmatte i bagasjerommet? Skal prøve å få inn alle 4 vinterdekkene i morgen. Må sjekke lufta på dem før jeg monterer dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Så en pluss i margen til VW for lite dekkstøy i passaten. Eller en minus for dekkstøy. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hmm, har du plastmatte i bagasjerommet?Skal prøve å få inn alle 4 vinterdekkene i morgen. Må sjekke lufta på dem før jeg monterer dem. Ikke plastmatte nei. Matten jeg har er av filt som er litt forsterket. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiGhtCrAwLeR Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 skjønner ikke hva dere mener med dekk støy på en passat. har en 98 mod 1,8t stv med 235/35/19 forran og 265/30/19 bak. måtte til og med fjærne innerskjermene bak for di ble spist opp men det støyer ikke. og jeg hører godt.. hehe. trikset er skikkelige dekk. kjøp ikke noe billig dritt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg