Gå til innhold

Import av REN driftebil, prisklasser?

Ranger emnet


Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jøss! Men da får man nye deler, og ikke "rævkjørte" deler ;)

Jeg vil bare kommentere denne litt, for det virker som om noen kvier seg for å kjøpe ferdig (f.eks. fra Japan) nettopp pga. at de er redde for "hva de får".

 

Bygger man selv, vil man i mange tilfeller måtte bruke tid på å luke ut barnesykdommer, finne riktige innstillinger, osv.

 

På en ferdig bil er ting testet hardt, og det trenger ikke nødvendigvis være utslitt. Deler som ikke har tålt påkjenningen er gjerne byttet ut, og typiske slitedeler er gjerne greie å få byttet. Forøvrig er stort sett standen på eksportbiler fra Japan veldig lik beskrivelsen man får. Slik må det jo nødvendigvis bli når eksportørene og importørene lever av ryktet.

 

Slik jeg ser det er den aller største fordelen ved å kjøpe ferdig er at man i de fleste tilfeller får mer kjøretid fra dag 1. :)

 

Argumentet med at man synes det å bygge (og tenke ut hvordan man vil modifisere bilen) er halve moroa er jeg imidlertid med på, men det er jo ikke noe i veien for å modifisere en "ferdig" bil ytterligere. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hater jo og skru også da mister;) Hehe!

 

Jeg er helt enig, skal jeg ha meg en hardcore driftebil kommer jeg til å handle fra en av øyne, enten Uk eller Japan, mye fett til salgs nå!

 

Men det du nevner med kjøretid er også en faktor jeg syns folk skal fokusere mere på, hjelper ikke at man har 400hk rwd bil om man ikke kan kjøre!

 

 

Edit; Dadumdidum...........

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jg kjøpte min R32 via Japan Auto.

Meget god service, kom ned og prøvekjørte og så på bilen.

Fikk meget god info på når bilen kom osv osv.

 

Det er mye bedre og kjøpe en bil som har blitt prøvet og feilet og byttet deler, en og bygge en bil og gjøre samme jobben, økonomisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foresten handla meg bil i sommer.. kjøpte en skyline R33 fra kamikaze drive i japan.. fikk satt i bur og fanger og gtr vinge i japan for en billig penge.. bilen kommer til uka sannsynligvis så da er ventinga snart over :p

 

R33FR.jpg

work2.jpg

work3.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare kommentere denne litt, for det virker som om noen kvier seg for å kjøpe ferdig (f.eks. fra Japan) nettopp pga. at de er redde for "hva de får".

 

Bygger man selv, vil man i mange tilfeller måtte bruke tid på å luke ut barnesykdommer, finne riktige innstillinger, osv.

 

På en ferdig bil er ting testet hardt, og det trenger ikke nødvendigvis være utslitt. Deler som ikke har tålt påkjenningen er gjerne byttet ut, og typiske slitedeler er gjerne greie å få byttet. Forøvrig er stort sett standen på eksportbiler fra Japan veldig lik beskrivelsen man får. Slik må det jo nødvendigvis bli når eksportørene og importørene lever av ryktet.

 

Slik jeg ser det er den aller største fordelen ved å kjøpe ferdig er at man i de fleste tilfeller får mer kjøretid fra dag 1. :)

 

Argumentet med at man synes det å bygge (og tenke ut hvordan man vil modifisere bilen) er halve moroa er jeg imidlertid med på, men det er jo ikke noe i veien for å modifisere en "ferdig" bil ytterligere. :)

 

Sier ikke at ferdig bil er et dårlig valg, er heller det omvendte. Har vurdert det selv, men ingenting som fristet.

 

For meg fant jeg ut at det er bedre å starte fra "scratch" og bygge opp den akkurat slik jeg vil ha den.

Blir nok mye prøving og feiling når man bygger selv, men jeg synes det bare er morro =P

 

Folk må jo velge etter lommeboka, og tida de har til bilen. Og hva de selv har lyst til så klart!

 

2FAST2FØRTI: Fin bil =) Du får slenge opp noen specs og fler bilder av den når den kommer til Norge.

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår