passord Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Hei! Vurderer å kjøpe meg en Audi A4 B5 (97 mod) 1,8 Turbo Quattro Avant/stasjonsvogn.. Men, å kjøpe bil er jo alltid litt vanskelig, spesielt når man ikke kjenner den. Har ikke hatt noe i nærheten engang så.. Her er noen av spørsmålene jeg sitter igjen med etter litt prøvekjøring osv: * Hva bør man gi for et pent eksemplar med litt ekstrautstyr (el vindu, lås, alarm, skinn/delskinn, osv)? Er 100.000 for lite og 150.000 for mye? * De fleste bilene jeg har sett på har gått rundt 200.000km, og alle skryter av jevnlige servicer. Holder turboen fortsatt? Hvordan merker jeg om den er sliten? * Andre sjekkpunkter - hva bør jeg sjekke? (Har sett etter rust, osv..) * Lugging v/ slipping av gassen - skal visstnok være "vanlig" på quattro'ene. Stemmer det? (Når man slipper gassen så "røkker" det litt pga quattro-systemet) * Lugging v/ høyt pådrag på lavt turtall (pga turbo lading?) - vanlig? * Svetting - en 10 år gammel bil svetter vel alltid litt olje. Er litt motorsvette og bakakselsvetting på en A4 vanlig etter ca 200.000km? Eller er det "farlig" når disse motorene begynner å svette? * Og alt annet jeg bør sjekke osv. Har pengene klare og venter bare på noen gode svar her fra andre Audi-eiere, så om du har et lite tips eller en liten kommentar så fyr løs så fort som mulig!! Hilsen fremtidig audijente:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 -Girkasse og bakdiff svetter garantert! Vis ikke må eier ha vært utrolig nøye med bilen! -Hjulopphenget foran er en svakhet på disse bilene, foringene pleier å ryke i et kjør! Veit ikke hvordan kvaliteten er på de foringen(bærarmene) som er bytta, men de bør jo være bedre en de som satt fabrikk ny på bieln, fordi disse er ræva.. - Bagasjeluka og nederst på bakdørene, rundt hjulbuene er jo steder som det pleier å ruste på A4! -Reg. reima skal jo skiftes etter 120.000, 240.000 eller 5 og 10 år. Dette er en service som koster 10.000!! -Ellers pleier de svarte listen nederst på dørene å rotne i festene, løsne og falle av. Koster en 400-450 pr list! Ellers vil jeg sterkt anbefale en NAF test. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passord Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Takk for raskt svar. Bilen jeg sikler på har byttet regreim på 198.000, og byttet litt bærearmer m.m. Da sitter jeg igjen med; Hva er fornuftig å betale og hvor lenge holder turboen - og er quattroen "luggete" v/ slipping av gassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Jeg kjøpte bilen min i februar. Da hadde den gått 92.000 hadde xenon, Sympony stereo, skinn, alarm, fjernstyrt sentrallås, avtagbart hengefeste, varmespeil, 16" orginal alu felg sommer og vinter, alle servicer hos autorisert Audi verksted (Møller) og det var er en "norsk" bil og jeg betalte 190.000. Jeg vil tippe de bilene har vært rundt 110.000 +- 20.000 alt etter som, men dette er noe jeg TROR:) Bilen min får et sånn napp forover, ved fullt gasspådrag for å så slippe gassen, men ikke ved dasse kjøring Kan sikkert ha noe med Quattroen å gjøre ja;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passord Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Thanks! Da satser jeg på noen flere tilbakemeldinger om pris, så blir det handel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaZoR_ Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Var med og handlet en 98mod a4 1.8tq avant til en kompis for par månder siden, bilen hadde gått ca 111.000km, hadde sportinteriør, s-ratt m.m. Klin orginal bil, med fullt service hefte, svetta ikke noe sted, ikke i gir eller diff eller noe. Eneste som "nærmet" seg å måtte tas var multilink/forstilling. Ellers en strøken bil! Denne betale han 140.000kr for. Så har du kanskje noe å gå ut i fra. Magnus Siter Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite. Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexanderjr Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 hehe, jeg kjøpte Audi 18turbo Q 96 Mod stasjonsvogn for under 2 uker siden. Skinn inr/sports inr, s4 ratt. chippet 163000km senket. 17"felger. s4front+øyelokk fullt service hefte osv. Betalte 136000kr Men, pruta ned fra 145000. Liste prisen på denne type bil ligger bare rundt 110000kr ca... skulle ikke tro det:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.