KadettC16v Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Pedalen går nesten helt i bunn noe den ikke skal gjøre når jeg bremser, får ikke pumpet opp noe trykk i det hele tatt, ingen lekasje så den siger ikke inn, har demontert calipperene idag og stemplene går fint og har smurt opp. Har tromler bak og har justert båndene helt ut slik at de tar med en gang. Trodde det var hovedsylinderen så kjøpte den helt ny, men ingen forskjell. Så jeg har gått tom for forslag. Noen forslag til hva det kan være da? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 min første tanke er luft i systemet. hvis ikke det er det må du sjekke bremseslangene. kan være en eller flere slanger som 'blåser' seg opp når du trør på pedalen. få en kømpis til å pumpe opp trykk mens du sjekker over alle bremseslangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 hovedsylinderen, sikkert fucka pakninger i den.. eller lekkasje i en krets, da vil pedalen gå lenger inn en normalt.. test om bremsene bak og framme funker :D Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Les en gang til hva jeg skriver maggvaardal... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ikke så inne på opel, men du har ikke ventil som styrer kretsene, disse skal stenge kretsen det f.eks. er lekasje på noen ganger går ikke disse tilbake og da er 1 krets borte, på volvo kan du åpne disse og trykke ventilen i rett posisjon igjen. Sjekk at du har bremse på alle hjul. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Du har vel ikke fått ei luftboble i systemet? Har vært borti det før, og da var det bare å lufte til det ble ferdig. (til alt kom ut) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Bremser på alle hjulene. Men jeg har bestilt nye bremseslanger idag så får dem imåren, gir tilbakemelding hvordan det går =) Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Jeg synes ikke du har godtgjort tydelig nok at du eventuelt ikke har luft i systemet. Videre hadde det vært artig å vite i hvilken sammenheng feilen oppsto. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Byttet bremseslangene men samme skiten, nå vet ikke jeg hva jeg skal gjøre egentlig. Lufter med slik dings som går på luft, å det kommer ikke noe særlig med luft ut og har luftet en del. Men visst jeg skal lufte med å pumpe på pedalen så får jeg aldri bygget opp nok trykk til at det kommer noe særlig med væske ut.. tar jo evigheten. Har luftet en del biler og aldri vært slik som d er her.. Noen flere forslag? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 skal enn ikkje pumpe opp trykk, holde pedalen nede og la en kompis opne lufteskruen? so la pedalen synke i bånn, kompisen skrur gjenn å du pumpa på nytt.. men det viste du vel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Hmm lufte bremsene med sånn dings hørtes ikke bra ut, bruk gode gamlemåten.. Bremsevæska di, er den gammel eller har kokt? da kan den utvikle luftbobler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Ja men når pedalen er nesten i bunn før jeg åpner nippelen er det ikke mye trykk akkuratt.. og den blir ikke bedre selv hvor mye jeg lufter. Bremsevæsken er helt ny. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Ja men når pedalen er nesten i bunn før jeg åpner nippelen er det ikke mye trykk akkuratt.. og den blir ikke bedre selv hvor mye jeg lufter. Bremsevæsken er helt ny. Ikke så rart slik jeg skjønner du lufter:D Pedalen skal være HELT i bunne og HOLDES der før du åpner nippelen - Pump opp trykk hold pedalen ned mens du løsner nippelen - Steng nippelen pump opp trykk igjen HOLD pedalen i bunne og åpne nippelen. Denne beskrivelsen krever 2 personer Gjenta til det ikke er mer luft igjen. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det virker som du tydligvis drar inn igjen luft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ikke så rart slik jeg skjønner du lufter:D Pedalen skal være HELT i bunne og HOLDES der før du åpner nippelen - Pump opp trykk hold pedalen ned mens du løsner nippelen - Steng nippelen pump opp trykk igjen HOLD pedalen i bunne og åpne nippelen. Denne beskrivelsen krever 2 personer Gjenta til det ikke er mer luft igjen. Er jo for svarte slik jeg gjør!!! hehe... holder jo seff i bunn, åpner nippelen men pga pedalen er nesten i bunn FØR jeg åpner så er det ikke mye trykk liksom. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg