Gå til innhold

Motor på Megane dør ut v/ start

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har en Renault Megane 1.6 med litt fusk. Når jeg starter den etter at den har stått stille i noen timer (mer enn 3-4t) så tenner den som den skal, men like etter at turtallet har gått opp til 1000 så faller den rimelig raskt ned på null og dør ut (som om du har kvelt den). Om jeg gir gass med en gang den har startet og kjører av gårde er det ikke noe problem, men det hender at den dør ut om jeg må stanse bilen i et kryss el (det er fullt mulig å "holde den i live" ved å holde turtallet på ca. 2000rpm). Dette forsvinner helt etter 5-10 min kjøring (antar at den har blitt varm (nok?)). Om jeg så stopper motoren og går og f.eks handler er det aldri noe problem å få fyr på den igjen.

 

Bilen går helt fint ellers, det eneste jeg kan komme på som ikke er helt på topp er at en eller annen reim piper/viner litt, men dette kan være fordi bilen ikke har vært kjørt så mye i det siste. Servo og dynamoreim virker temmelig tight.

Olje (og filter), bensinfilter og tennplugger er skiftet ganske nylig.

 

 

Vet noen hva dette kan komme av?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den stopper rett etter at du får opp turtallet kan være startsperra!

Har en kamerat med en Laguna som har sånne episoder, men da låser han og låser opp bilen med fjernkontrollen en gang, så starter den normalt..

Bare en ting som går an å prøve! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det ikke er problemet. Kjenner godt til startsperra (skrur seg f. eks på om en sitter i bilen uten tenning på i 15-20min). Den oppfører seg noe annerledes.

 

 

Det lyser ingen andre lamper enn den som også lyser når man kveler motoren (ikke at jeg har gjort det før :p). Det som skjer blir nesten som om jeg starter normalt og så slipper clutchen rett ut uten å gi gass (når den står i gir).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår