Gå til innhold

til en av de som hadde tredje generasjons GM f-body her på forumet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er jo en mulighet, men det blir bra dyre bolter

Jeg ender vel op med å forbanne meg på dette.. Får skaffe meg en gjengemåler, og se om jeg klarer å finn ut av hvaslags gjenger det er på faenskapet.. Da burde det vel kunne gå an å finne ut av.. Men siden dette er en temmelig mye brukt GM del, så må jo noen vite hvaslags bolter som er brukt.. Det satt samme dingsene på '80 capricen jeg hadde en gang i tiden.. Overskytende bolter jeg hadde liggende fra den passet jo fint på den forrige 3'rd gen camaoen jeg hadde.. men nå er jeg tom.

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å huske å sjekke når jeg kommer hjem. Jeg har Assembly manual for 1986 Camaro, der står det aller meste av sånne ting en kan lure på.

;)

Ken

Det er det vel fare for at du har litt mere detaljert info enn det som står i disse service manualene... Selv har jeg en chiltons bok, og er egentlig mindre fornøyd... lite info, og rotete..

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten... er det den bilen som sto til salgs oppe i larvik i sommer? husker at det var en eksepsjonelt hel en som jeg prøvekjørte der oppe....

-Camarogeddon

stemmer nok det du.. ang de boltene så er det ikke karosseri skruer nå når eg har sett bilde.. men er samme sort som er brukt på chrysler tror eg.. ligner hvertfall mye på de som står i skjermene forran på neon(kanskje litt annen dimensjon)

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fabrikkmanualen fra GM. Det er ikke nevneverdige forklaringer på hvordan ting skal gjøres, men den er ypperlig for å se hvordan ting er satt sammen samt for å finne delenummer.

Såvidt jeg kan se, så er delenummeret på de boltene du spør om 11503982

Her er en link fra en leverandør som leverer sånt, med bilde bl.a. av denne

http://www.thecliplink.com/body_bolt1.htm

clipli14.gif

6 - 1.00 x 25 mm

10 mm Indented Hex Head

24 mm O.D. Loose Washer

Black Phosphate Finish

Metric Type CA Body Bolts

G.M. # 11503982

Auveco # 12066

Car Pak # 70-5030

Evt. er det bare å google det delenummeret for å finne andre leverandører.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først har en tråd om disse bilene..

Noen som veit om tilsynet lager krøll om man får sveiset inn subframe connectors?

Spesielt t-taksbilene er jo mindre vridningstive, og et par connectors hadde gjort seg, men teknisk sett så er det modifikasjon/sveising i ramme..

noen som har gjort dette/har planlagt osv?

spørsmål nummer to er jo hvorvidt tilsynet veit hvordan disse bilene ser ut under i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for ikke å snakke om hvor mye ragtop'ene flexer!

Har absolutt tenkt å installere SFC'er og er egentlig ikke spesielt redd for at de trangsynte skal ha noen innvendinger. På cab'ene er det diverse ettermonterte forsterkninger likevel, så jeg skulle blitt veldig forbauset om de visste hva som skal eller ikke skal være på disse bilene. Jeg måtte jo fortelle dem både korrekt dekkdimensjon, motoreffekt og volum da jeg regga min..

Er du skeptisk kan du jo velge bolt-on utgaven i stedet, selvom det selvsagt er å foretrekke å sveise dem inn.

Ellers går det jo an å ta en telefon til Amcar å høre hva de tror før du evt. ringer de trangsynte å spør.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider