[JR-Performance] Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei! skulle kople vakummåler i gamlevolvoen her en dag. men fant liksom aldrig ut hvor den skulle hente vakum fra. var fire vakumslanger på innsuget, 2 før gassspjeld og 2 etter. regner med vakumåler kun funker orndtli etter gasspjeldet? så da stod jeg igjen med 2 valg. prøvde først på den ene, som gikk ned på en slags ''tank'' med mye slanger innpå. men da hoppa bare vakummåleren fra full vakum til null, bare jeg var så vidt bortpå gassen. så da prøvde jeg det andre vakumm utaket. og der funka det fint. men når jeg kopla innpå t-stykke slik at jeg ikke fjerna slangen's opprinnelige funksjon, da fu*ka målern seg helt. så da bare kopla jeg kun vakummåler'n innpå nippelen, og plugga den andre slangen som var der..... etter hva jeg har forstått, så gikk denne slangen nedpå et rør som gikk fra blokka, og inn i luftfilteret. men vakumslangen gikk innpå en ''dings'' som stod på dette røret(ventil?). regner med dette er veivhusvent? bilen har funka helt fint i ettertid, men det jeg lurer på er om bilen kan ta skade av dette? hva er denne ''dingsen''? har prøvd å tegne en figur som forklarer saken, men er ikke så fantastisk bra :S håper dere forstår problemstillinga, og har mangen gode svar! Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Det høres ut som en slik egr ventil, noe miljøgreier som styres av vakuumet i plenum ja. SLangen bort til luftfilterboksen er den som leder gassene fra veivhuset og ut (samt tar med seg litt olje innimellom). Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 men bilen tar ikke skade av dette altså?....... den slipper ut det den skal fra veibhuset, uten vakum også? Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg