Gå til innhold

Senking av Vento, generelt

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

Halla folkens...

Sitter her og funderer på Vento og senking. Har satt på 40/40 sett på min egen, men er ikke helt fornøyd. Vet ikke åssen det er med dere andre, men opplever at bilen er veldig lav bak. Last på mer enn 2 personer i baksetet er selvmord, ikke at jeg må ha så mange i baksetet, men likevel...

 

I alle fall, tenker at jeg må stive dette opp på en måte. Slik bilen ser ut nå, ser det jo ut som om man kjører med last konstant, noe som ikke er spes pent... Har lurt på å gå over til 60 framme, og dermed få en bedre vinkel på bilen, men har egentlig ikke lyst til å ha den så mye lavere. Uansett vil sikkert 205/40-17 subbe med 60 senk dersom jeg ikke valser, vil det ikke..?

 

Hva har dere gjort, hadde vært fett om vi delte litt erfaringer rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke fælt med rust i buene da..? Virker på meg som om metallet vil stå åpent...

 

 

På bart stål smører du på med syre grunning(fåes kjøpt der de selger bil lakk)

deretter har du på noe som beskytter mot steinsprut f.eks tectyl...sørg for at det ikke henger igjenn stålspon.Stålspon ruster fort som f***.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, meg som henger igjen i tankegangen her... Tenkte i de baner at hele poenget var at det skulle gli pent på glatt, rent stål. Likte ikke den tanken :)

 

Men god kveld Steffen, driver her du også igjen nå? Skjer ikke så mye her, men litt sånn småtteri driver man da med... Nettopp levert bilen på lakk i dag, tenkte å ta bakskjermene og fangeren bak. Ellers blir det vel ikke så mye før til neste sesong, setter vel på 60-fjærer framme da... Skjer med Camryen da? Har ikke vært inne der på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så mye med den nei.. tråden forblir nok dau. Eller så blir det hauer med oppdateringer mot vintern om det blir motor swap.

Stemmer for motor swap :)

 

Noen som vet om 60-fjærene til Maxtrac passer rett på samme dempere som 40-fjærene til Maxtrac? Hjemmesiden var ikke så mye til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår