Gå til innhold

Astra G 1998 1.6: en vaklende due

Ranger emnet


Boksehanske

Anbefalte innlegg

Hei og hå, hopp og sprett.

 

Har en "fine looking car" som er kjørt 137000km. Blir brukt daglig

case:

Ryggelys funker ikke- Jeg har byttet lyspærene 2 ganger.

Tåkelys bak høyreside funker ikke- skiftet 1 gang

Tåkelys forran høyreside funker ikke- vet ikke åssen man skifter

Syns Speedometer-lysene er meget vage. Altså når den derre lysbryteren til høyre står på sin utgangspunkt, helt til venstre. Enkelte ganger lyser ikke alle instrumentlysene når jeg vrir om bryteren, helt til høyre.

Innvendig lys lever sitt eget liv. Når jeg trår på gassen i 1 og 2 gir begynner alle cupelysene å lyse. Slipper jeg gassen så slutter de å lyse. Utrolig iriterende når man kjører på en mørk vei. Hvis jeg tråkker forsiktig på gasspedalen i 1 og 2 gir lyser de ikke.

Setevarmer på førersete virker ikke. Forran høyre funker bra.

Airbag lampa lyser. Fikk tilbakestilt denne men så har den begynt å lyse igjen. UTEN at jeg har dunket borti noen.

Noen ideer hva som feiler bilen?

Hvor sitter ryggelysbryteren?

Jeg har sjekket sikringene under rattet(sånn ca) de alle så hele og friske ut.

 

Koster det mye å skifte ut alle støtdemperene til bilen? syns den er så hard over fartsdumpere og fortauskanter.

Noen tips på hvordan jeg kan få mer futt i motoren?

 

takker og bukker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, hopp og sprett.

 

Har en "fine looking car" som er kjørt 137000km. Blir brukt daglig

case:

Ryggelys funker ikke- Jeg har byttet lyspærene 2 ganger.

Tåkelys bak høyreside funker ikke- skiftet 1 gang

Tåkelys forran høyreside funker ikke- vet ikke åssen man skifter

Syns Speedometer-lysene er meget vage. Altså når den derre lysbryteren til høyre står på sin utgangspunkt, helt til venstre. Enkelte ganger lyser ikke alle instrumentlysene når jeg vrir om bryteren, helt til høyre.

Innvendig lys lever sitt eget liv. Når jeg trår på gassen i 1 og 2 gir begynner alle cupelysene å lyse. Slipper jeg gassen så slutter de å lyse. Utrolig iriterende når man kjører på en mørk vei. Hvis jeg tråkker forsiktig på gasspedalen i 1 og 2 gir lyser de ikke.

Setevarmer på førersete virker ikke. Forran høyre funker bra.

Airbag lampa lyser. Fikk tilbakestilt denne men så har den begynt å lyse igjen. UTEN at jeg har dunket borti noen.

Noen ideer hva som feiler bilen?

Hvor sitter ryggelysbryteren?

Jeg har sjekket sikringene under rattet(sånn ca) de alle så hele og friske ut.

 

Koster det mye å skifte ut alle støtdemperene til bilen? syns den er så hard over fartsdumpere og fortauskanter.

Noen tips på hvordan jeg kan få mer futt i motoren?

 

takker og bukker for all hjelp.

 

Hørtes ut som det var mye rart der!!

 

men hard over fortauskanter? man skal da ikke kjøre over dem?

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lista var jo lang som et vondt år, men airbag lampa pleier å være sete airbag ledningen.. er noen lednings skjøter under setet som er elendige, jeg fikk disse lodda og har ikke hatt problem siden.

 

er ikke sikker på resten av lista di, men jeg hadde vel levert lista til Opel og spurt om hjelp.. de har sikkert løsninger. Jeg vet ikke hvordan folka er på opel der du bor, men i Drammen er de veldig hjelpsomme.. bare å spørre dem.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lista var jo lang som et vondt år, men airbag lampa pleier å være sete airbag ledningen.. er noen lednings skjøter under setet som er elendige, jeg fikk disse lodda og har ikke hatt problem siden.

 

er ikke sikker på resten av lista di, men jeg hadde vel levert lista til Opel og spurt om hjelp.. de har sikkert løsninger. Jeg vet ikke hvordan folka er på opel der du bor, men i Drammen er de veldig hjelpsomme.. bare å spørre dem.

 

Her er de ikke noe å skryte av. utrolig lite serviceinnstilite. får ta meg en tur til drammen.

Hva er best. Å levere bilen til en vanlig verksted eller en opelverksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de ikke noe å skryte av. utrolig lite serviceinnstilite. får ta meg en tur til drammen.

Hva er best. Å levere bilen til en vanlig verksted eller en opelverksted?

Min erfaring er at d er best å levere inn bilen på et vanlig godkjent verksted, Opel verkstedet jeg prøvde et par ganger var ikke noe å skryte av.billigere og bedre med et "vanlig" verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at d er best å levere inn bilen på et vanlig godkjent verksted, Opel verkstedet jeg prøvde et par ganger var ikke noe å skryte av.billigere og bedre med et "vanlig" verksted.

 

takk så meget for svar. nå leter jeg bare etter et verksted som gir meg en bra mage følelse. For det er det eneste jeg kan gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei og hå igjen

 

hva felg dimensjon er normalt på denne bilen. Jeg har sånne orginale opel felger hvordan ser jeg hva tommer de er? Ved nykjøp av dekk får man med stålfelger eller må man kjøpe disse?

 

Normal felgdimensjon finner du i vognkortet ditt. Du ser tommerne lett om du sjekker dimensjonen på dekka dine. F.eks 195/55 R16. Tommerne på dette dekkeksempelet er 16".De stålfelgene pleier nok ikke å følge med om man kjøper dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår