_Kenneth_ Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Det sies at disse må byttes etter du har tatt de ut.. Hvorfor det..?? Er det strekkbolter, eller har de an slags låsing på gjengene som blir ødelagt..?? Og gjelder det samme på boltene som holder trykkplata mot svinghjulet..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 mm. kjøper man clutchsett følger det med nye svinghjulsbolter, gjelder tilogmed en gammel golf 1 diesel. Er låsemiddel på boltene du får med settet. Men ingen fare å sette de gamle på. Husk bare riktig moment. De andre boltene er gjenbruk, se bare til at de er i god stand. Evnt. bytt ut med 12.9 kvalitets bolter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Jeg tenkte å kjøpe alle nye i 12.9 på jernavaren.. Men på "AKTE" står det at det skal være M10x1x43 på svinghjulsboltene, og M8x16 på trykkplateboltene.. Vil dette si M10 med gjengestigning på 1mm..?? Standard M10 har jo 1,5 i stigning, så spørs jo om denne dimensjonen finnes hos jernvaren, eller om jeg må jøpe nye hos Møller.. Skal bygge om fra manuell, og har da ikke disse fra før.. :( EDIT: Bytter fra 1,75 til 1,5 da jeg hadde skrevet feil.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 stigning på 1 ja. Vanlig M10 er 1,5 såvidt jeg vet. Er ikke strekkbolter. Selv om det er Møller så koster veil ikke bolter allverdens? VWgolf1: aldri fulgt med svinghjulsbolter i de clutchsettene jeg har sett. Ser ingen grunn til at det skulle følge med heller. Å ta av svinghjulet er rimelig unødvendig hvis man bare skal bytte clutch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 stigning på 1 ja. Vanlig M10 er 1,5 såvidt jeg vet. Er ikke strekkbolter. Selv om det er Møller så koster veil ikke bolter allverdens? VWgolf1: aldri fulgt med svinghjulsbolter i de clutchsettene jeg har sett. Ser ingen grunn til at det skulle følge med heller. Å ta av svinghjulet er rimelig unødvendig hvis man bare skal bytte clutch Beklager, skrev 1,75 da jeg mente 1,5.. Tenkte på M12 skjønner du.. hehe.. Men da er det jo bare å ringe skrueleverandøren vår på jobb da, har jo 50% på slikt, så skal vel ikke bli så dyrt.. Alt på Møller er dyrt synes jeg.. :( Er glad for at jeg har tilgang på "AKTE" så jeg kan finne ut av dimensjoner og slikt selv, da kan jeg lettere høre hos andre leverandører.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg