tjekk Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Lurer på å kjøpe en golf 2 gti 16v, men den har ingen gnist. hva av deler pleier å være ødelagte på disse da gnisten er borte? Dyre deler? har disse bilene med mekanisk innsprut noen hjerne som kan være deffekt eller har den bare tenningsmodul? Fant en del tråder på emnet men ingen som kom til noen konklusjon. På fårrhånd takk til alle som gidder å ta seg tia til å besvare spørsmålet Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 en svakhet på 16v er fordeleren, det kommer ofte olje inn i fordelelokket. kan hende dette har tatt livet av rotoren? Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 jeg ville prøvd å tatt av rotoren å rengjort den før jeg kjøpte altfor mye nytt... Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Går bensinpumpa når du prøver å starte og 5 sek etter at du har sluppet nøkkelen tilbake i tenning på-stilling? Hvis nei er hallgiver og/eller coil et hett tips. Og for å fortsette på det mannen før meg sier: Ofte blir det elendig kontakt i stikkeren på hallgiveren om det renner olje ut i fordeleren. Dette er fordi hallgiveren sitter på laveste punkt og dermed dreneres mesteparten av oljesvineriet gjennom denne. Sitter hallgiveren fast eller vakler den? Dette problemet (vaklende hallgiver) har jeg på 80Q'en min (med tilsvarende tenningssystem). Når det ikke er kontakt har jeg ikke verken tenning eller fungerende bensinpumpe. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Har samme problemet på energolfen min akkurat nå. Jeg har byttet fordeler, tenningsmodul og coil, uten at jeg har fått noe mer gnist. Bensinpumpe starter heller ikke. Har da fått tips om at det kan være feil i tenningslåsen (selv om lys osv. kommer på). Hvis ikke må(?) det vel være i ledningsnettet mellom tenningsmodul og hallgiver. (ref. Böhser Onkäl) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg