furix Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Caddy'n hyler ved pådrag og tikker konstant. Hva kan dette være? 1997 caddy 1.4. Siter 1996 VW Passat 2.0 1997 VW Caddy 1989 VW Golf 1.6 (Prosjekt) Selges i deler. ___________________________________ 1987 VW Jetta GL 1.8 Solgt, 1997 Opel Vectra Solgt, 1992 VW Golf GTI Solgt, 1987 VW Golf GL 1.8 Vraket, 1985 VW Golf sport 1.8 Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Ventilene dens kanskje? Hylinga er vel en eller annen reim?:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furix Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Er en lyd som høres ut som om den kommer fra forgasseren. Litt usikker på hva det kan være. Siter 1996 VW Passat 2.0 1997 VW Caddy 1989 VW Golf 1.6 (Prosjekt) Selges i deler. ___________________________________ 1987 VW Jetta GL 1.8 Solgt, 1997 Opel Vectra Solgt, 1992 VW Golf GTI Solgt, 1987 VW Golf GL 1.8 Vraket, 1985 VW Golf sport 1.8 Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 visste ikke at det var forgasser i en 97 caddy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 hmm, tror mest sansynlig det er register-reima, den styrer jo ventilene, så hvis registerreima er dårlig, vil den jo hyle+at ventilene vil bli u-regulert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 og når ventilene er feiljustert tikker de:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 registereima er det nok ikke. Registerreima hyler ikke når den er utslitt, og en utslitt reg. reim vil ikke påvirke timinga på ventilene annerledes enn en ny en. med mindre den er så dårlig at tennene raper over da.. Tikking kommer som regel fra ventil løfterne. Om de er mekanisk kan de justeres, om de er hydraulisk er de som regel gåen om det er tikking. Eller det er fylt på en dårlig olje. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 eller for lite olje Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 jeg, uten å ha vært å sett på bilen din, tipper at det er ventilene som tikker, altså at disse er feiljustert, med sansynligvis for stor klaring fra kammen til ventilløfteren, og da blir det gærne ventiltider som igjen blir tikking, og tenningsbank. pipelyden kan være slakke reimer, for eksempel viftereim, evt servoreim. eller så kan det være et løpehjul\strammehjul som er defekt. lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Lenge siden du skiftet olje?, hvis det er en stund siden, så bør du kansje skifte olje... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.