Regevig Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Heisann, er ikke sikker på om dette er rett plass men. på en 16v calibra motor, hvor mye vil en kompressor hjelpe? er vel 150-160 org, hvor mye ekstra har den. Vet ikke noe om selve kompressoren utenom at den kosta 24,000 i sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hvor langt er et tau??? For å kunne estimere effekt må man gå utifra hvilken kompressor det er snakk om, hvor mye ladetrykk du kan kjøre og ønsker å kjøre, dvs hvor mye du ellers vil legge i motoren for å evt senke kompresjonen, mere fuel, etc,etc. Kjører du på org motor uten å senke kompresjonen er vel det dette som er begrensningen, da skal man vel ikke ha for mye trykk før ting kan gå galt. Menne, til den prisen vil det vel være billigere for deg å kjøpe en turbomotor eller konvertere den du har da? Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Har ikke bilen, men ser på en som er til salgs. Har ikke fått svar enda, så spørte bare her, men kompressoren ble montert av enem i sverige (http://www.Enem.se) så regner med dem har stil alt rett og sånn da, men har nok ikke skiftet noe yterligere deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Enem kompressor til calibra 2.0 16v vil gi en totaleffekt på ca.200 hk... Orginalt har denne bilen 150 hk. Har hørt av flere at enem-kompressoren er veldig bra! Du finner helt sikkert bremsepapirer på dette oppsettet på hjemmesidene til enem, og hvis ikke så kan du sikkert få dem til å sende deg disse på mail. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Selv ville jeg solgt kompressoren etter at bilen er kjøpt og så handla meg turbokit... Du kan jo finansiere mye av trimdelene bare ved salget av kompressoren...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hvor langt er et tau??? 178,45 m hvis det er et hampetau :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 ikke så dumt, hvor mye kan jeg få for kompressoren brukt da? Og er det et bra kjøp: 177,000 km, 91 modell, er senket(30\30) med tuv papirer, GTB styling rundt om, følger med grunnet -m3 skjørt, og calibra turbo vinge. Feil\ mangler: liten rustflekk (lett jobb) skifte motorfestene, da dem er veldig myke (ganske lett det og) og et hull i ekspansjons tanken. Fastsatt pris: 28,000 Bilder: http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde1-img_1738.jpg http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde2-img_1743.jpg http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde6-img_1747.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Grei regel er halv pris. Hvis den koste 24k ny kan du regne med å få 11000-13000 for den. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Heisann, er ikke sikker på om dette er rett plass men. på en 16v calibra motor, hvor mye vil en kompressor hjelpe? er vel 150-160 org, hvor mye ekstra har den. Vet ikke noe om selve kompressoren utenom at den kosta 24,000 i sverige. En kar jeg vet om holder på å kompressorbestykke en slik motor du refererer til (C20XE). Han skifter nok litt andre ting på den også, men han sikter på litt i overkant av 500hk på sin motor. Mener å huske at ENEM har tatt ut rundt 700hk med kompressor på C20XE, men det er jeg ikke 100% sikker på, ettersom jeg ikke har sjekket det selv. Han har forøvrig hatt en kompressor på som kosta det samme som prisen du oppgir. Om det er nøyaktig den samme vet jeg ikke, men dersom det skulle være det, gir den C20XE ca 230hk. Håper dette var til hjelp. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Dette høres jo ganske bra ut, men ingen som kan svare meg på om det er et tålig bra kjøp. Tenk bort i fra at det kan være rust da. Det er noe jeg selfølgelig SKAL skjekke vist denne blir aktuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Regevig: Her finner du en kjøpsguide for calibra: http://www.calibra.no/howto.aspx?id=7 VELDIG greit å lese den før du drar ut å ser på calibra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Dessuten skriver enem dette om sitt kompressorkit til c20xe-motor: "Kompressorsats C20XE Vect/Cali Kompett sats baserad på en Autorotor 2076. Ger 215/200 hk eller 290/280 Nm vid 3500 varv beroende på vald version/laddtryck. Denna sats är för modeller där generatorremmen är en kilrem. Satsen innehåller allt för komplett ombyggnad av std 150 hk C20XE motor. Passar Vectra A/Calibra" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Man kan få en umasse hester med kompressor men den tar sannelig mye effekt også :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg