Gå til innhold

Min Hyundai Coupe

Ranger emnet


oWe

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er bildene fra jobben.. hadde egentlig tenkt å lage en liten how-to, men gikk tom for strøm på kameraet :(

 

Men uansett her er de... :)

 

Bildene av bilen kommer litt senere...

 

 

Ut med interiøret i bagasjerommet:

DSC00030.jpg

 

Løsne toppen av støtdemperen (lønner seg å løsne nede først ;) vi bomma litt på den hehe):

DSC00029.jpg

 

Løsne stabstaget bak:

DSC00032.jpg

 

Og så var den ute :) :

DSC00031.jpg

 

Foran var enklere, utenom en forbanna bolt vi brukte 3 timer på å få ut... Historien til den kommer i kveld :p hehe

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her kommer historien om den berømte mutteren som jeg nevnte tidligere.

Etter vellykkede bytte av fjærer bak og den venstre foran og mange timers jobb, kom endelig turen til den siste fjæra. Den høyre foran.

Ve begynte å se lyset i enden av tunnelen etter mange timers slit. Og alt gikk glittrende til den siste og nederste bolten på støtdemperen skulle løsnes.

Den ville for pokker ikke av... Vi prøvde med muttertrekker. Med vanlig pipe og latmannsarm. Vi hadde på rustløser. Prøvde litt til. Enda mer rustløser. Men nei.

En kompis som var der fikk en glup idé. La oss "ringe en venn". Anbefalingen var klar. Varme. Ok, tenkte vi. Vi varmet opp mutteren slik at den skulle utvide seg og løsne. Ehhhhh..... nei

Etter flere turer med rustløser og varme og alle verktøy vi fant var det kunn en ting som gjensto. La oss bruke powertools. :D

Etter litt sliping og litt ymse så bolten ut som dette:

DSC00036.jpg

Først da fikk vi dratt den av med pipe og latmannsarm.... Jeg sier: God Damn it!! Aldri igjen!

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått det nei, men så ut som det er det på bildene.. så får se

 

Men tilbake til den lille søte pakken jeg fikk idag :D:D

LSD hengslene er på plass i heimen... regner med det blir montering neste helg. (Denna helga er det alkoholisering på tur ;))

 

DSC00037.jpg

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår