Tyrann Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Her går vi grundig til verks ser jeg, -Det er bra!! Gleder med til "the next episode", har tro på detta! Slenger med litt lakkerings inspirasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Og det fortsetter.. Skulle ønske jeg fikk gjort mer på bilen, men når en gjør alt for første gang bruker en mye tid på få gjøremål! i går skrudde jeg ut kammene på begge 16v toppene mine. Hadde store problemer med å få av disse halvmånefestene på kammen ettersom de satt som bare rakkern! Fikk dem av ved hjelp av en tang som jeg teipet slik at jeg ikke herpet dem. Var også redd for at hele kammen bare skulle sprette av ettersom jeg ikke har noen aning om hvor spent/stor de ventilfjærene er og hvor stort trykk det er på kammen:o He he.. men det gikk da bra! Vasket delene og stuet dem sirlig vekk i noen esker: Tok også ut ventilløfterne.. Jeg oppdaget i midlertid noe litt rart. Det første var at det virket som om det var forskjellig farge i topp 1 og topp2! Topp 1 virket som om den var dekket med et rødbrunt belegg som satt skikkelig fast! I topp2 var det vanlig metallgrå.. I tilleg var det forskjell på ventilløfterene. Ventilløfterne i topp1 var en anelse tyngre en dem i topp 2, i tillegg var de forskjellige under og "oljehullet" var trekantet på løfterne i topp1 og rund i topp2. Siste forskjellen var at den utvendige "oljerenna" på løfterne i topp 1 satt lavere enn i 2`ern.. Noe som vet hvorfor det var så mange forskjeller på disse toppene? Hva kommer fargeforskjellen av? Her er noen bilder som kan forklare den overstående rabblingen fra en gal mann.. Topp1: Topp2: Fargeforskjell på de halvbuene som fester kammen (1 til venstre i bilde) i tillegg til løfterne: Løfternes underside (fra topp 1 til venstre): Any clues? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 P.S Det er ikke nødvendig å svare på spørsmålene jeg stiller. Har fått svar.. Tyrann: Takker og bukker! Jeg har ikke sett en slik lakkjobb før. Meget spesiel! Egentlig ganske kul, selv om jeg synes at motor skulle vært enda mer "virkelighetsstro". Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 P.S Det er ikke nødvendig å svare på spørsmålene jeg stiller. Har fått svar.. Så du har fått svar på alt du lurer på?!? Nok luft?? Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Hæ? Nok luft? Tenker du på gårsdagen da eller? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Det ble en tur på værste i går og i tillegg til å legge om dekk på JA`s bil fikk jeg gjort noen småting: Blokka er nå demontert. Stempler, veiv osv så ut til å være i ok stand. Honingen i sylindrene var ikke slitt vekk så de fikk også "ok". Da blir det neste å få delene vasket, nye stempelringer og pakninger og så er det bare å sette det sammen igjen! Plukket ut taktrekket og tok ut frontruten. Så ut som om a-stolpene er i god behold uten rust! Smurte inn innerskjermene med brunox. Det kommer jo til å bli dekket med grunning og tectyl så hvorfor ikke bare pøse på litt "ekstra beskyttelse". Bare la det tørke skikkelig og så gjøre klar for nye forskjermer. blir nok orginale skjermer grunnet dårlig passform på vengs skjermer. Prosjektet skrider fremover og ettersom jeg har så mange forskjellige arbeids"områder" så blir det ikke kjedelig heller! Tenker da selvfølgelig på pussingen som skjer innimellom de artige tingene! Stay tuned og kom gjerne med komentarer! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 16v feber i værste eller ?? :D ser koselig ut :) Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er det ikke 16v feber i hele einzer og zweier miljøet hele tiden da? Synes litt synd på motoren min som har hengt på bukken i så lang tid uten å få noe love.. He he.. Blir vel en ordnings! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 jo er vel gjerne det :D godkjenninga som stopper meg å gjennomføre det samme :) Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ser ferdigere ut nå, men hvordan gjør du det med rust? Fjerner du den helt eller lar du noe være igjen? :hvaskjera Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Vi får se hva som skjer med godkjenning.. Polardego eller Hå-con om du vil: jeg lar det være noe rust igjen. Da kan jeg ta det samtidig som du gjør ferdig GT`en om tre-fire år. Kjedelig å jobbe alene på værste vet du!;) Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Det ble en tur på værste i går og i tillegg til å legge om dekk på JA`s bil fikk jeg gjort noen småting Hvilken av bila mine har du lagt om dekk på?!? Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Den rosa toyotaen din.. Det er lenge siden.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 så mobba denne tråden blir da :) synes det er flott å ha noe nytt å lese hver dag jeg. Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Det er bare gutta boys som er misunnelig ettersom det ikke skjer en drit med deres prosjekter og dermed har de ingenting å oppdatere..:) Men når de ikke er på internett er de hyggelige karer! Det skjer ikke så mye nytt med mitt prosjekt om dagen, men jeg kan i hvertfall legge ut litt her hver dag. Er nok noen dager til med oppdatering før jeg er kommet til "nåtid". Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg