golfrider Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Som jeg skrev i den posten så gadd jeg ikke gjøre pussingen helt ferdig. Det var freddan for pokker.. He he.. Det ble bare pusset slik at jeg kunne grunne og gå hjem med god samvittighet. Det blir nok bra til slutt:cool: Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 I dag ble det en ny økt.. Da jeg stod der og sandblåste siste del av dørkarmen slo det meg at det var egentlig ganske motiverende da jeg grunnet bakluken og bakplaten. At bilen begynner å få en farge, på vei til å bli ferdig tenkte jeg. Dermed mattet jeg ned lakk/grå grunning hele veien til bakplaten og grunnet alt i rødt! He he.. Oppdaget selvsagt noe mer overflaterust, men det forsvant raskt.. På siste bilde er ikke grunningen helt tørr enda.. Resultatet ble greit, ingen sig, men mye støvkorn. I tillegg la jeg på grunningen litt ujevnt, så det ble litt "skjolder". Alt forsvinner når man pusser ned før lakk uansett.. Har ikke gjort det skikkelig på kanalen ettersom den skal behandles senere når bilen står i vuggen.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Liker virkelig hva du holder på med.. Hvordan rust grunning bruker du?? hvor kan den kjøpes? har lengta etter noe jeg slipper å male på med pensel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Står sikkert en plass her,som jeg ikke har sett,men hva er planen for denne? Tilbake til strøken stand,eller noe med mer guffe i? Arbeidet ditt ser fortsatt meget bra ut!:D Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Jeg bruker 1-k rustskyddsgrunning fra Hagmans. den får du på mekonomen bla. Ang. motor så tenker jeg på 16v med gassere.. Men jeg setter inn vanlig 16v og godkjenner bilen med dette før gasserne kommer på. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Ferdig med den andre siden: Grunnet: Litt bedre pålegging av grunning i dag gitt, men hadde dette vært lakk hadde jeg ikke vært fornøyd! He he.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Se der ja! Begynner å bli rustfri denne nå? er det noen plasser med rust igjenn da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Nja.. Det er ikke mye overflaterust igjen, men det er hull i begge hjulbuene bak. Skal nok bredde så det tar jeg senere. Ellers begynner den å bli rimelig rustfri! Skal feire den dagen den er 100% rustfri! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Ser bra ud. ;) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Har ordnet meg et bremsesett fra audi q coupe så nå får jeg på 256mm bremsene uten problemer. Her ser man forskjellen på bolthullene på sadelen fra audien og fra g216v. Litt skeiv "oppstilling", men man ser det tydelig: Audisadelen nederst og 16v`en er på toppen i svart.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Blir det det passer og blir bra dette da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Nå kan jeg bolte 256 bremsene og kaliperne rett på de orginale spindlene, så bra blir det nok! Om det er så utrolig stor forskjell fra orginalt har jeg mine tvil om, men noe bedre stoppkraft blir det nok. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Ble en liten minøkt i dag.. Kappet bort litt rust: Ny plåt på plass: Malt med ovatrol/benga og grunnet i motorrommet: Må ta tilsvarende på andre siden også, men der var det mer rust så jeg tror jeg må kappe bort mer plåt enn her. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Fikk tatt den andre siden i dag. Her måtte jeg jobbe litt mer for å få en passende bit å sveise inn ettersom jeg måtte kutte mer og det var noen buer å ta hensyn til. Kappet ut det som var for rustent: Så banket jeg den flat, la den på en plate, tegnet rundt og kappet ut. Klippet litt slik at jeg fikk "formen": Brukte hammeren slik at den fikk riktige "kurver". Så sveiset jeg kuttene fra utsiden og slipte: Sveiset den på plass (med mindre mating denne gangen og jeg synes denne sveisen ble litt mer vellykket.. Litt i hvertfall): Slipte gjennomslaget på innsiden og grunnet. Malte på utsiden med arcanol mixen. En veldokumentert operasjon! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 har gjort klart til å sveise på ny frontplate også. Pusset ned nedre del av den nye plata og la på litt skikkelig grunning: Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg