Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

Og her er 2 fantastisk spennende bilder fra prosjektet:

 

baki.jpg

De på karoserikitt fabrikken må ha hatt en grå dag da de sluttet å produsere einzere.. Sikkert noen kilo i bagasjerommet også!

 

innsteg.jpg

Som jeg skrev tidligere så er innstegslistene rustbehandlet med sandblåsing (punkt) og brunox. Neste skritt er grunning.

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg hatt besøk av en hyggelig kar fra biltilsynet for å få ny plassering av chassinummeret i og med at vannkassen skal bort.

 

Nye plasseringen blir "usynlig", men lett tilgjengelig for kontroll. Fikk plasert det på dørkarmen eller innerkanalen om du vil:

 

nummer.jpg

 

Gleder meg virkelig til å kappe bort vannkassa! Mmmh, mer arbeid med powertools!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

 

Da fikk jeg min første leksjon i sveising! Tror nok jeg kanskje kommer til å gå mr. Joachim "popcorn velding" i næringen en stund fremover, men moro var det!

 

Ikke helt fornøyd med resultatet, men så var det første forsøk da:o Prøvde meg på å tette noen hull etter fjerning av vannkassen:

 

popcorn.jpg

 

De skal selvfølgelig slipes ned. Lurer på om jeg fikk noen "luftbobler"? Mest sannsynlig.. he he..

 

P.S Takk for hjelpen John-Arne!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, ja jeg vet det er lenge til påske... Men igår da jeg titta baki bilen så jeg dette søte paret... Har de bommet litt på årstidene?

 

Uansett så kan jo ikke du fortsett med prosjektet før de har klekket ungene, det ville jo være et forferdelig bråkete miljø å vokse opp i... :shake

 

Bilde_193.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist det ble gjort noe på denne bilen! Får vel skylde på auTomaten og dårlig tid..

 

Men i går fikk jeg gjort endel!

Fjernet asfaltmattene fra torpedoveggen inne i bilen samt i "vannkassen" i motorrommet. Skrudde av bærearmene, fjernet bensintanken og startet opp med å skrape tectylen av undersiden av bilen.

 

IMG_2062.sized.jpg

 

IMG_2056.sized.jpg

 

Jeg renset også opp i hjulhusene bak og fant ut at jeg mest sannsynlig må skifte en liten bit nederst i hjulbuen (høyre) også.. Det var ikke rust ellers:)

 

Planen er å gjøre bilens underside ferdig og sette på understellet. Da kan jeg trille den ut og sandblåse de stedene som er vanskelig å komme til.

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt "renover bremser" er i gang..

Har demontert og startet med å sandblåse. Her er skjoldene til forbremsen ferdig sandblåst og har fått seg et strøk arcanol. Blir vel et strøk til og så en runde med svart bengalak til slutt. Det burde gi en holdbar beskyttelse!

 

IMG_2911.sized.jpg

 

Nye skiver og klosser er bestillt og hentes i morgen!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår