Gå til innhold

Merkelig lukt fra kupevifta

Ranger emnet


KriegHeim

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite ubetydelig problem.

 

 

Viss jeg setter vifta på halvvarmt, altså midt i, uten at den går ( altså på hakk 0, kommer bittelitt luft da ) så blir det en rar lukt, den varer en stund. Om jeg setter på vifta i 10 sekunder, så forsvinner den helt til neste gang jeg setter den på. Det lukter bittelitt rart en stund etterpå også, men dette skjer aldri når det gjelder kaldluft.

 

Noen som har peiling? Tror jeg må ut med vifta og rengjøre, lukter nesten slikt :thumb

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) eller gjør som broren min gjorde da han øvelseskjørte for noen år siden i den opel rekorden vi (familien) hadde da... vi viste vel at det var en liten lekasje i varmeapparat radiatoren, men dette var hans første forbikjøring og han la i 50km/t bak en traktor og giret så ned til 2 giret for derreter og gi bånn gass. da han var kommet like ved siden av traktoren nærmet han seg 90, og når han var kommet forbi var han vel oppe i rundt 100km/t (i andre giret) da fikk vi virkelig svi for at vi ikke hadde byttet ut den helsikkes radiatoren da den sprakk og det umiddelbart ble basstu inne i bilen:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også tak i algedrepere i diverse butikker som selger vaskeprodukter til biler.

 

Når kunde kommer inn og klager på vond lukt på jobben, pleier vi oftest å bytte pollenfilter (om det er det) og kjøre en runde med algedrepere.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også tak i algedrepere i diverse butikker som selger vaskeprodukter til biler.

 

Når kunde kommer inn og klager på vond lukt på jobben, pleier vi oftest å bytte pollenfilter (om det er det) og kjøre en runde med algedrepere.

 

Det finnes ikke pollenfilter i bilen nei, så jeg mistenker at det er noe dritt som har samlet seg i lufteanlegget.

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår